Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smarta kläder..helst snygga oxå :P
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 431594" data-attributes="member: 33485"><p>Angående Arc'Teryx så är det den sämsta skiten som någonsin kallats funktionsplagg, de jag känner som lagt många dyra pengar på dessa plagg har inte kunnat säga en enda positiv sak om märket. Inte heller har något plagg hållt längre än en månad, en månad för ettplagg som kostar 5-6k???? Och på min arbetsplats denna vinter (Funäsdalsberget) använde vi oss av Arc'Teryx, min jacka höll 3-4 veckor och byxor ville jag inte ens ha några och de som valde att använda dem ändrade sig illa kvickt då byxorna gick sönder snabbare än du hinner säga flaska.</p><p></p><p>Nej, har de senaste två åren kört på Tierra, primebyxor och interpidojacka, slitstarkt, lätt, tight (gore-tex fungerar bättre ju närmare huden den sitter så att ha baggy/fodrade gore-tex kläder känns meningslöst), följsamt och avsaknaden på snölås gör absolut ingentig då du har en hög byxa under en jacka som redan är tight.</p><p>Går en del på tur jag med och jag har aldrig vart med om plagg som är mer genomtänkta och funktionella, allt går att reglera med en hand med handske på. Inga remmar på väskor, selar osv stör olika funktioner/fickor på jackan (förstår inte varför alla andra märken ska envisas med att sätta fickor etc. där man alltid har väskremmar eller något annat), mycket stretch på rätt ställen så man kan ha en tight passform för bästa andning utan att göra avkall på rörelsefriheten.</p><p></p><p>Tjejen min har kört med Norröna denna säsong, jakan har hållt bra, dessvärre började byxorna delaminera efter någon månad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 431594, member: 33485"] Angående Arc'Teryx så är det den sämsta skiten som någonsin kallats funktionsplagg, de jag känner som lagt många dyra pengar på dessa plagg har inte kunnat säga en enda positiv sak om märket. Inte heller har något plagg hållt längre än en månad, en månad för ettplagg som kostar 5-6k???? Och på min arbetsplats denna vinter (Funäsdalsberget) använde vi oss av Arc'Teryx, min jacka höll 3-4 veckor och byxor ville jag inte ens ha några och de som valde att använda dem ändrade sig illa kvickt då byxorna gick sönder snabbare än du hinner säga flaska. Nej, har de senaste två åren kört på Tierra, primebyxor och interpidojacka, slitstarkt, lätt, tight (gore-tex fungerar bättre ju närmare huden den sitter så att ha baggy/fodrade gore-tex kläder känns meningslöst), följsamt och avsaknaden på snölås gör absolut ingentig då du har en hög byxa under en jacka som redan är tight. Går en del på tur jag med och jag har aldrig vart med om plagg som är mer genomtänkta och funktionella, allt går att reglera med en hand med handske på. Inga remmar på väskor, selar osv stör olika funktioner/fickor på jackan (förstår inte varför alla andra märken ska envisas med att sätta fickor etc. där man alltid har väskremmar eller något annat), mycket stretch på rätt ställen så man kan ha en tight passform för bästa andning utan att göra avkall på rörelsefriheten. Tjejen min har kört med Norröna denna säsong, jakan har hållt bra, dessvärre började byxorna delaminera efter någon månad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smarta kläder..helst snygga oxå :P
Tillbaka
Topp