Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smarta kläder..helst snygga oxå :P
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="cgare" data-source="post: 432701" data-attributes="member: 35378"><p>Intressant diskussion. Börjar dock se en trend. Verkar som alla har högst olika uppfattningar vad gäller kvalitet för de olika märkena. Vad detta beror på kan man ju fråga sig. Kanske är så att vare sig Norrona eller ArcTeryx har en lägre kvalitet på sina kläder. Skulle det nämnas andra märken i diskussionen skulle säkert resultatet bli det samma. Som jag sa tidigare så har inte tex Norrona en högre reklamtionsgrad än andra. Klart om man säljer mer så blir reklamationerna till antalet fler men inte procentuellt sett. </p><p></p><p>Finns en mängd olika märken på marknaden som idag gör mycket bra kläder, Hasse nämde Mammut och jag kan bara hålla med honom. Sweet är också ett tips (liknande stil som Whiteout avseende passform) Tror att det inte, kvalitetsmässigt sett, har någon betydelse vilket av märkena du väljer (av de som har diskuterats). Däremot skiljer sig de tekniska lösningarna dem emellan. Väldigt individuellt vad man tycker om, placering av ventilation, snölås etc. Skulle aldrig köpa en ny jacka utan tex snölås. Att sen Whiteout och Sweet gjort lösningar som gör att man kan sätta ihop byxa och jacka är för mig oslagbart. De flesta som diskuterats använder sig av Gore-tex membran (ArcTeryx, Norrona, Whiteout, Sweet, Tierra och Mammut) i de flesta av sina kläder. Finns dock väl fungerande alternativ till gore-tex så stirra dig inte blind på det.</p><p></p><p>Det ända tipset är att gå ut och testa kläderna så kommer du märka rätt snart vad som passar dig bäst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cgare, post: 432701, member: 35378"] Intressant diskussion. Börjar dock se en trend. Verkar som alla har högst olika uppfattningar vad gäller kvalitet för de olika märkena. Vad detta beror på kan man ju fråga sig. Kanske är så att vare sig Norrona eller ArcTeryx har en lägre kvalitet på sina kläder. Skulle det nämnas andra märken i diskussionen skulle säkert resultatet bli det samma. Som jag sa tidigare så har inte tex Norrona en högre reklamtionsgrad än andra. Klart om man säljer mer så blir reklamationerna till antalet fler men inte procentuellt sett. Finns en mängd olika märken på marknaden som idag gör mycket bra kläder, Hasse nämde Mammut och jag kan bara hålla med honom. Sweet är också ett tips (liknande stil som Whiteout avseende passform) Tror att det inte, kvalitetsmässigt sett, har någon betydelse vilket av märkena du väljer (av de som har diskuterats). Däremot skiljer sig de tekniska lösningarna dem emellan. Väldigt individuellt vad man tycker om, placering av ventilation, snölås etc. Skulle aldrig köpa en ny jacka utan tex snölås. Att sen Whiteout och Sweet gjort lösningar som gör att man kan sätta ihop byxa och jacka är för mig oslagbart. De flesta som diskuterats använder sig av Gore-tex membran (ArcTeryx, Norrona, Whiteout, Sweet, Tierra och Mammut) i de flesta av sina kläder. Finns dock väl fungerande alternativ till gore-tex så stirra dig inte blind på det. Det ända tipset är att gå ut och testa kläderna så kommer du märka rätt snart vad som passar dig bäst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smarta kläder..helst snygga oxå :P
Tillbaka
Topp