Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Smärta yttre smalben av snowboardåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nostromo" data-source="post: 615709" data-attributes="member: 102798"><p>Åka switch hjälper inte då jag får ont i båda benen. Visst åka park och jibba mycket sliter väll mest men en lång dag med bara pudersnö i pist och skog känns ju det med. Åka på hårt underlag när smärtan är där är iaf hemskt. En guppig bromssladd kan göra så ont att man ger upp för dagen. Då menar jag när inflammationen redan är där om jag åkt mycket dagarna innan.</p><p></p><p>Just nu kör jag på 59 cm bred stance med 18, 9 på bindningarna. Och roterade highbacks som jag nyss börjat med och faktist gillar. Det är inte speciellt brett på min längd på ca 185 cm </p><p></p><p>Jag har åkt mycket snowboard i mitt liv så jag åker på rätt så hög nivå och är långt ifrån nybörjare...</p><p></p><p>Hade dock ej problem med detta då jag var yngre vilket är konstigt. Utan det började när jag gjorde min första säsong sisådär 06/07. Innan det åkte man på skitgrejer med boots utan innesko för och ta ett exempel.</p><p></p><p>Ska nu försöka få tag på nån naprapat eller något liknande som har koll på utförsåkning. De jag träffat hittills har inte haft någon speciell koll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nostromo, post: 615709, member: 102798"] Åka switch hjälper inte då jag får ont i båda benen. Visst åka park och jibba mycket sliter väll mest men en lång dag med bara pudersnö i pist och skog känns ju det med. Åka på hårt underlag när smärtan är där är iaf hemskt. En guppig bromssladd kan göra så ont att man ger upp för dagen. Då menar jag när inflammationen redan är där om jag åkt mycket dagarna innan. Just nu kör jag på 59 cm bred stance med 18, 9 på bindningarna. Och roterade highbacks som jag nyss börjat med och faktist gillar. Det är inte speciellt brett på min längd på ca 185 cm Jag har åkt mycket snowboard i mitt liv så jag åker på rätt så hög nivå och är långt ifrån nybörjare... Hade dock ej problem med detta då jag var yngre vilket är konstigt. Utan det började när jag gjorde min första säsong sisådär 06/07. Innan det åkte man på skitgrejer med boots utan innesko för och ta ett exempel. Ska nu försöka få tag på nån naprapat eller något liknande som har koll på utförsåkning. De jag träffat hittills har inte haft någon speciell koll. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Smärta yttre smalben av snowboardåkning?
Tillbaka
Topp