Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smartwatch vid skidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Udesen" data-source="post: 1082347" data-attributes="member: 93875"><p>En möjligen intressant fråga, då prylfokuset från skidor lätt kan svämma över på andra grejer.</p><p></p><p>Vad tror ni om framtiden gällande smartwatch för skidåkning? Nu menar jag nödvändigtvis inte en typ fitbit som håller koll på hastighet eller liknande, utan snarare en liknande Garmin Fenix 5 med gps, höjdmätare etc.</p><p></p><p>Utan att ha gjort något som helst testande så tycker jag att konceptet skulle vara rätt intressant, att ha klockan utanpå jackan och på sätt få en bättre överblick på både höjd och hur terrängen ser ut runt en (samt hur du ska hem för den delen).</p><p></p><p>Som all teknik lär det ju även leda till att skidåkare överskattar sin egen förmåga och försätter sig i onödig fara, för att "de har ju gps med sig, så vi vet hur vi ska lyckas ta oss hem".</p><p></p><p>Vad tror forumet? Kommer det bli en trend iomed att smarta klockor blir bättre och mer prisvärda?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Udesen, post: 1082347, member: 93875"] En möjligen intressant fråga, då prylfokuset från skidor lätt kan svämma över på andra grejer. Vad tror ni om framtiden gällande smartwatch för skidåkning? Nu menar jag nödvändigtvis inte en typ fitbit som håller koll på hastighet eller liknande, utan snarare en liknande Garmin Fenix 5 med gps, höjdmätare etc. Utan att ha gjort något som helst testande så tycker jag att konceptet skulle vara rätt intressant, att ha klockan utanpå jackan och på sätt få en bättre överblick på både höjd och hur terrängen ser ut runt en (samt hur du ska hem för den delen). Som all teknik lär det ju även leda till att skidåkare överskattar sin egen förmåga och försätter sig i onödig fara, för att "de har ju gps med sig, så vi vet hur vi ska lyckas ta oss hem". Vad tror forumet? Kommer det bli en trend iomed att smarta klockor blir bättre och mer prisvärda? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smartwatch vid skidåkning?
Tillbaka
Topp