Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
smear skis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 340172" data-attributes="member: 15091"><p>unity hiatttwin (ja, det ska vara 3 t:n, Amerikaner är ju som de är) är head mojo 150. Såg flera par i Jackson Hole i vintras, ett par av de var Trevor Hiatts, som var lackade i Mojografik, som Glisseur sa. Han kör nämligen fortfarande för head (enligt heads hemsida) men har utvecklat hiatttwin åt unity.</p><p>Det är en Pontoonliknande skida som känns lite styvare och mer välbyggd än P. Det som är lite intressant är att Unity från början enbart gjorde snowboards. Men till kommande säsong har de även 4 par skidor, som de har utvecklat under de 3 senaste åren. </p><p>Mer info. på unitys hemsida <a href="http://www.unitysnowboards.com/skis.php" target="_blank">http://www.unitysnowboards.com/skis.php</a></p><p></p><p>PNyberg:</p><p>det ska påpekas att jag inte har provkört någon av följande skidor men kan ändock bidra med några slutsatser. alla är bra skidor (för rätt person och terräng) men har lite olika inriktning. </p><p>har du sett Shane McConkeys samt Eric Pollards del i pull (den filmen som åkarna fick redigera själva tror jag)? det känns som att du vill ha en skida som beter sig mer som Pollards än McConkeys, har jag rätt?</p><p></p><p>hellbent 179=känns som en klenare variant av pontoon, så jag instämmer på Glisseurs beskrivning.</p><p>sir francis bacon=har jag ett par som står och väntar på mig i usa. tror mkt på dessa lagg för det ändåmålet du beskrivit. är nog inte helt olika hendryx funkallistic pro model, Pollard och Herr Luthman delar många tankar om skidåkning. väldigt flexiga samt lite spann men ändock spänstiga som få.</p><p>dps lotus 120 flex 2=där sitter Glisseur på en massa fakta, handbyggda fina lagg från Colorado.</p><p>line prophet 130=inte raka motsatsen till bacon men de har designats för olika ändåmål, som Pollard själv förklarar det. den styvaste av lines skidor.</p><p>rossignol steeze=vet jag inte ett jota om, mått?</p><p></p><p>ytterligare ett alternativ kan vara line EP pro (Pollard har visserligen även designat bacon, elizabeth samt prophet 130 men varför just denna nya kreation fått hans namn vet jag ej) som är ett par bacon som gått på bacondiet, hah =). av förklarliga anledningar är det inte speciellt många som kört lines skidor i sverige och därav är infon rätt knapphändig. kolla på tetongravity och newschoolers så kan du nog heta mer info.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 340172, member: 15091"] unity hiatttwin (ja, det ska vara 3 t:n, Amerikaner är ju som de är) är head mojo 150. Såg flera par i Jackson Hole i vintras, ett par av de var Trevor Hiatts, som var lackade i Mojografik, som Glisseur sa. Han kör nämligen fortfarande för head (enligt heads hemsida) men har utvecklat hiatttwin åt unity. Det är en Pontoonliknande skida som känns lite styvare och mer välbyggd än P. Det som är lite intressant är att Unity från början enbart gjorde snowboards. Men till kommande säsong har de även 4 par skidor, som de har utvecklat under de 3 senaste åren. Mer info. på unitys hemsida [URL]http://www.unitysnowboards.com/skis.php[/URL] PNyberg: det ska påpekas att jag inte har provkört någon av följande skidor men kan ändock bidra med några slutsatser. alla är bra skidor (för rätt person och terräng) men har lite olika inriktning. har du sett Shane McConkeys samt Eric Pollards del i pull (den filmen som åkarna fick redigera själva tror jag)? det känns som att du vill ha en skida som beter sig mer som Pollards än McConkeys, har jag rätt? hellbent 179=känns som en klenare variant av pontoon, så jag instämmer på Glisseurs beskrivning. sir francis bacon=har jag ett par som står och väntar på mig i usa. tror mkt på dessa lagg för det ändåmålet du beskrivit. är nog inte helt olika hendryx funkallistic pro model, Pollard och Herr Luthman delar många tankar om skidåkning. väldigt flexiga samt lite spann men ändock spänstiga som få. dps lotus 120 flex 2=där sitter Glisseur på en massa fakta, handbyggda fina lagg från Colorado. line prophet 130=inte raka motsatsen till bacon men de har designats för olika ändåmål, som Pollard själv förklarar det. den styvaste av lines skidor. rossignol steeze=vet jag inte ett jota om, mått? ytterligare ett alternativ kan vara line EP pro (Pollard har visserligen även designat bacon, elizabeth samt prophet 130 men varför just denna nya kreation fått hans namn vet jag ej) som är ett par bacon som gått på bacondiet, hah =). av förklarliga anledningar är det inte speciellt många som kört lines skidor i sverige och därav är infon rätt knapphändig. kolla på tetongravity och newschoolers så kan du nog heta mer info. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
smear skis
Tillbaka
Topp