Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
smear skis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobias-Frost" data-source="post: 340601" data-attributes="member: 38454"><p>Har suttit lite i liknande tankar att skaffa mer "lekiga" lagg att komplementera mina Pow + eftersom de oftast lockar mig att mer släppa på lite mer och gasa iväg. Något att ha mer för djupsnö men i miljöer där det kanske inte är så enorma höjdmetrar och man knallat/hudat upp och vill göra varv. Där det skulle kännas som totalt slöseri att bara gasa utför, men däremot helt perfekt att laja omkring i snirkliga svängar och skutta runt, lära sig lella omkring baklänges och slarva sig utför. Mer Pollardism än McConkyism såas...</p><p></p><p>Tittat på just Hellbent, Prophet 130 och Comi. Det är intressanta att det är så olika åsikter om just Hellbent:arna, några som testat har just skrivit att de är alldelles för mjuka i 179 och sen finns det några andra röster som vart mycket nöjda och gillat dem skarpt just för den lekiga känslan.</p><p></p><p>Eftersom de ex som cirkulerat ute på bergen torde vara förproduktions ex, så kanske de inte heller är helt konsekventa i flex och så. Det kanske har bidragit till de så olika åsikterna. Har för mig att Pontoonerna hade ungefär samma blandade kritik för ett år sedan...</p><p></p><p>Eller så är det bara så att de är för mjuka i 179 storleken. Däremot ska tydligen 189 var betydligt hårdare och rejälare enligt en storhuckande stjärna på K2:s forum. Som 170 i höjd är den längden dock inte så intressant för mig... Well, man får vänta till i höst och kolla in dem när det väl trillar in och man kan klämma på dem själv.</p><p></p><p>Annars så är Prophet 130 en rätt stor favorit, men det är svårare att få nån beta på hur de verkligen är i styvhet och flex eftersom kommentarerna om dessa är rätt få tyvärr. Undrar dock oxå vad de har för nivå på spannet eftersom jag inte lyckats hitta nån info om detta alls. Nån här som har klämt på dem eller så???</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobias-Frost, post: 340601, member: 38454"] Har suttit lite i liknande tankar att skaffa mer "lekiga" lagg att komplementera mina Pow + eftersom de oftast lockar mig att mer släppa på lite mer och gasa iväg. Något att ha mer för djupsnö men i miljöer där det kanske inte är så enorma höjdmetrar och man knallat/hudat upp och vill göra varv. Där det skulle kännas som totalt slöseri att bara gasa utför, men däremot helt perfekt att laja omkring i snirkliga svängar och skutta runt, lära sig lella omkring baklänges och slarva sig utför. Mer Pollardism än McConkyism såas... Tittat på just Hellbent, Prophet 130 och Comi. Det är intressanta att det är så olika åsikter om just Hellbent:arna, några som testat har just skrivit att de är alldelles för mjuka i 179 och sen finns det några andra röster som vart mycket nöjda och gillat dem skarpt just för den lekiga känslan. Eftersom de ex som cirkulerat ute på bergen torde vara förproduktions ex, så kanske de inte heller är helt konsekventa i flex och så. Det kanske har bidragit till de så olika åsikterna. Har för mig att Pontoonerna hade ungefär samma blandade kritik för ett år sedan... Eller så är det bara så att de är för mjuka i 179 storleken. Däremot ska tydligen 189 var betydligt hårdare och rejälare enligt en storhuckande stjärna på K2:s forum. Som 170 i höjd är den längden dock inte så intressant för mig... Well, man får vänta till i höst och kolla in dem när det väl trillar in och man kan klämma på dem själv. Annars så är Prophet 130 en rätt stor favorit, men det är svårare att få nån beta på hur de verkligen är i styvhet och flex eftersom kommentarerna om dessa är rätt få tyvärr. Undrar dock oxå vad de har för nivå på spannet eftersom jag inte lyckats hitta nån info om detta alls. Nån här som har klämt på dem eller så??? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
smear skis
Tillbaka
Topp