Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Smygöppning i väsjöbacken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Allemaaan" data-source="post: 601732"><p>kanske har med din erfarenhet att göra som du nämnde haha! :D. nej, men seriöst det behövs ju väldigt mycket snö får man tänka på och ett tjockt lager som håller. Man sliter ju på snön när man åker på den samt plattar till den så gör även pistmaskinen det måste vara tillräckligt hård botten och tjockt för att kunna tåla den stryk den får av kraschar vikt från skidorna och dom ovanpå dessa och pistmaskinen. När man pistar så trycks ju snön ihop väldigt mycket och därav blir tunnare därför måste man ha mycket eftersom man måste kunna pista varje dag utan att det blir 1mm tunnt lager med snö man åker på!.</p><p></p><p>jag kan inte så mycket om det där heller men har läst ungefär det jag skrivit hos någon skidanlägnings hemsida för nåt år sedan... plus att det stämmer ju logiskt sätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Allemaaan, post: 601732"] kanske har med din erfarenhet att göra som du nämnde haha! :D. nej, men seriöst det behövs ju väldigt mycket snö får man tänka på och ett tjockt lager som håller. Man sliter ju på snön när man åker på den samt plattar till den så gör även pistmaskinen det måste vara tillräckligt hård botten och tjockt för att kunna tåla den stryk den får av kraschar vikt från skidorna och dom ovanpå dessa och pistmaskinen. När man pistar så trycks ju snön ihop väldigt mycket och därav blir tunnare därför måste man ha mycket eftersom man måste kunna pista varje dag utan att det blir 1mm tunnt lager med snö man åker på!. jag kan inte så mycket om det där heller men har läst ungefär det jag skrivit hos någon skidanlägnings hemsida för nåt år sedan... plus att det stämmer ju logiskt sätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Smygöppning i väsjöbacken?
Tillbaka
Topp