Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Snabb fråga om K2 Hardside..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="toreskogman" data-source="post: 983320" data-attributes="member: 118748"><p>@SooL2007</p><p> [USER=13863]@Mountain_Man[/USER]</p><p></p><p>Nej ni förstår det hela alldeles rätt, har inte funderat särskilt mycket utan sitter på SC och pusslar paket. Så jag utgår från att de bindningar de presenterar passar ihop. Kommer förmodligen ha skidorna några år sen sälja och köpa nytt.</p><p></p><p>Från de jag snappat upp i andra trådar är att någon av följande gör jobbet:</p><p>Marker Griffon 13 </p><p>Marker Griffon Schizo 13 </p><p></p><p><em>Rekommenderas för skidor över 76mm, finns med 90 och 110 mm bromsar. </em></p><p><em>DIN / ISO: 4 till 13 </em></p><p></p><p>K2'an @181 131/98/119 Så det ska ju passa.</p><p></p><p>Med någon av dessa landar jag på 399€ och det känns ok, Marker Jester 16 känns som gränsen prismässigt och då landar jag på 460€. Fanns en hel drös att välja på till hardside <a href="http://www.sport-conrad.com/Bindings/406" target="_blank">http://www.sport-conrad.com/Bindings/406</a></p><p></p><p>Vet ej vad jag har kört med för DIN-värde tidigare. Om jag känner mig rätt så kommer jag inte ägna större tid åt finjusteringar och inställningar utan vill bara att hitta ett paket som "ska" fungera bra ihop.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="toreskogman, post: 983320, member: 118748"] @SooL2007 [USER=13863]@Mountain_Man[/USER] Nej ni förstår det hela alldeles rätt, har inte funderat särskilt mycket utan sitter på SC och pusslar paket. Så jag utgår från att de bindningar de presenterar passar ihop. Kommer förmodligen ha skidorna några år sen sälja och köpa nytt. Från de jag snappat upp i andra trådar är att någon av följande gör jobbet: Marker Griffon 13 Marker Griffon Schizo 13 [i]Rekommenderas för skidor över 76mm, finns med 90 och 110 mm bromsar. DIN / ISO: 4 till 13 [/i] K2'an @181 131/98/119 Så det ska ju passa. Med någon av dessa landar jag på 399€ och det känns ok, Marker Jester 16 känns som gränsen prismässigt och då landar jag på 460€. Fanns en hel drös att välja på till hardside [URL]http://www.sport-conrad.com/Bindings/406[/URL] Vet ej vad jag har kört med för DIN-värde tidigare. Om jag känner mig rätt så kommer jag inte ägna större tid åt finjusteringar och inställningar utan vill bara att hitta ett paket som "ska" fungera bra ihop. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Snabb fråga om K2 Hardside..
Tillbaka
Topp