Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Snabb fråga om K2 Hardside..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 983334" data-attributes="member: 13863"><p>Med tanke på att du är 178/70 som sannolikt innebär omkring 42 i skor och du inte vet vad du kört för inställning på bindningen är en kvalificerad gissning att de hamnar omkring 6-7 i grundläge. Du klarar dig då som SooL2007 påpekar med en bindning som går till 12. Tyvärr är de flesta 12 bindningar rejält plastiga i sin uppbyggnad vilket gör att många går på en 14 eller 16 bindning för att få bättre material och hållbarhet ( och en del annat lite mer komplext).</p><p></p><p>För din del tror jag det är olämpligt att gå på en bindning som börjar på 6 och då faller de flesta bindningar med hårdare fjädrar bort (14 eller mer i DIN). </p><p></p><p>Jag tror Griffon är ett bra val för dig. Vet inte om det är några nackdelar med Schizo (flyttbar på sidan), men om du inte är intresserad av att testa olika bindningsplaceringar på skidan känns det onödigt att betala extra.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 983334, member: 13863"] Med tanke på att du är 178/70 som sannolikt innebär omkring 42 i skor och du inte vet vad du kört för inställning på bindningen är en kvalificerad gissning att de hamnar omkring 6-7 i grundläge. Du klarar dig då som SooL2007 påpekar med en bindning som går till 12. Tyvärr är de flesta 12 bindningar rejält plastiga i sin uppbyggnad vilket gör att många går på en 14 eller 16 bindning för att få bättre material och hållbarhet ( och en del annat lite mer komplext). För din del tror jag det är olämpligt att gå på en bindning som börjar på 6 och då faller de flesta bindningar med hårdare fjädrar bort (14 eller mer i DIN). Jag tror Griffon är ett bra val för dig. Vet inte om det är några nackdelar med Schizo (flyttbar på sidan), men om du inte är intresserad av att testa olika bindningsplaceringar på skidan känns det onödigt att betala extra. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Snabb fråga om K2 Hardside..
Tillbaka
Topp