Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Snabb fråga om K2 Hardside..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 983491" data-attributes="member: 101593"><p>Vadå "onaturligt", hur vet du det? Jag är 178 och alla skidorna jag gillat eller köpt senaste 10 åren har varit 190, så varför skulle det kännas "onaturligt"? Om något så känns kortare skidor helt fel, 175cm skida känns alltid fel att åka offpist på för min del. Sen har den här tråden snöat in lite för mkt på åkarens längd och min åsikt har sedan länge varit att den är av väldigt liten betydelse. Vikten spelar mkt mer roll.</p><p></p><p>Till TS #2: Köp inte skidorna otestade ifall du är osäker på längden, 174 jämfört med 181 är för mkt ifall det blir fel, 174 längden är för mig för väldigt lätta eller för de med Dynafit och mer uppför än de flesta. Du väger ca 5kg mindre än jag, och jag skulle aldrig någonsin ens fundera på 174, valet hade varit mellan 181 och 188.</p><p></p><p>MM hann in och jag ser att det finns två "TS"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 983491, member: 101593"] Vadå "onaturligt", hur vet du det? Jag är 178 och alla skidorna jag gillat eller köpt senaste 10 åren har varit 190, så varför skulle det kännas "onaturligt"? Om något så känns kortare skidor helt fel, 175cm skida känns alltid fel att åka offpist på för min del. Sen har den här tråden snöat in lite för mkt på åkarens längd och min åsikt har sedan länge varit att den är av väldigt liten betydelse. Vikten spelar mkt mer roll. Till TS #2: Köp inte skidorna otestade ifall du är osäker på längden, 174 jämfört med 181 är för mkt ifall det blir fel, 174 längden är för mig för väldigt lätta eller för de med Dynafit och mer uppför än de flesta. Du väger ca 5kg mindre än jag, och jag skulle aldrig någonsin ens fundera på 174, valet hade varit mellan 181 och 188. MM hann in och jag ser att det finns två "TS" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Snabb fråga om K2 Hardside..
Tillbaka
Topp