Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Snabb fråga om K2 Hardside..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Broddan" data-source="post: 983538" data-attributes="member: 80568"><p>Onaturligt som att det i regel känns långt för de flesta personer om man INTE är van att köra på längre skidor vilket du "JL76" uppenbarligen är. Men som jag skrev tidigare i tråden finns här inga rätt eller fel utan min rekommendation baseras mer på vad som säljs och efterfrågas mest utav de som köper skidor och av egen erfarenhet efter 10 års jobb med skidförsäljning.</p><p>Men är många aspekter som väger in vid val av skida som t.ex. vikt, längd, tura/inte tura, terräng där den ska användas, tidigare erfarenheter/smak osv.</p><p>Men i "Niclas-123" fall låter det uppenbarligen som att de ska användas en hel del till turande samt köra en del rännor som han beskriver det och då ser jag faktiskt fördelar i att välja 174 cm som i K2:s fall i tillägg mäter ett par centimeter extra.</p><p></p><p>Instämmer starkt med "MM" att om du själv står och väger mellan 2 st längder oavsett vilka det är så försök verkligen ta chansen att få pröva dom innan köp. Dra t.ex. på någon utav alla skidtesthelger och pröva där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Broddan, post: 983538, member: 80568"] Onaturligt som att det i regel känns långt för de flesta personer om man INTE är van att köra på längre skidor vilket du "JL76" uppenbarligen är. Men som jag skrev tidigare i tråden finns här inga rätt eller fel utan min rekommendation baseras mer på vad som säljs och efterfrågas mest utav de som köper skidor och av egen erfarenhet efter 10 års jobb med skidförsäljning. Men är många aspekter som väger in vid val av skida som t.ex. vikt, längd, tura/inte tura, terräng där den ska användas, tidigare erfarenheter/smak osv. Men i "Niclas-123" fall låter det uppenbarligen som att de ska användas en hel del till turande samt köra en del rännor som han beskriver det och då ser jag faktiskt fördelar i att välja 174 cm som i K2:s fall i tillägg mäter ett par centimeter extra. Instämmer starkt med "MM" att om du själv står och väger mellan 2 st längder oavsett vilka det är så försök verkligen ta chansen att få pröva dom innan köp. Dra t.ex. på någon utav alla skidtesthelger och pröva där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Snabb fråga om K2 Hardside..
Tillbaka
Topp