Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
"Snabba" Carving-Skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sugardaddy" data-source="post: 211687" data-attributes="member: 14420"><p>Vill du ha riktigt korta svängar är det en slalomskida du vill ha, men eftersom du också gillar fart tror jag inte att det är en bra idé. Den skulle dessutom vara urusel de där 10% du inte är i pisten.</p><p></p><p>BanditII som nämnts har jag testat, och min uppfattning äratt det är en allt annat än kvick skida. Visst, det går att åka ganska fort och den är bra i lössnön, men jag fick den aldrig riktigt att leka. Men det kan också vara min åkstil som inte passar för skidan, om någon fått den att studsa ut ur svängarna får de gärna rätta mig. B2 har kommit efter att jag testade BanditII, har hört att den ska vara ganska annorlunda.</p><p></p><p>Av de skidor du nämner har jag testat Atomic SX-skidorna. SX11 är något av de roligaste jag har åkt på, svarade väldigt snabbt och gav bra skjuts ut ur svängarna. Gick att åka riktigt fort på, känns som man har total kontroll. De är nog ganska kassa att hoppa med, tunga som attan, men jag har aldrig varit någon jibber iaf. De var inte helt oävna utanför pisten, även om det inte är det de är till för. SX9 blev jag mer besviken på, den kändes mycket tröttare, men jag väger 90 kg så det är möjligt att det ändå är ett bättre val för dig.</p><p></p><p>De övriga du nämner har jag inte testat.</p><p></p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sugardaddy, post: 211687, member: 14420"] Vill du ha riktigt korta svängar är det en slalomskida du vill ha, men eftersom du också gillar fart tror jag inte att det är en bra idé. Den skulle dessutom vara urusel de där 10% du inte är i pisten. BanditII som nämnts har jag testat, och min uppfattning äratt det är en allt annat än kvick skida. Visst, det går att åka ganska fort och den är bra i lössnön, men jag fick den aldrig riktigt att leka. Men det kan också vara min åkstil som inte passar för skidan, om någon fått den att studsa ut ur svängarna får de gärna rätta mig. B2 har kommit efter att jag testade BanditII, har hört att den ska vara ganska annorlunda. Av de skidor du nämner har jag testat Atomic SX-skidorna. SX11 är något av de roligaste jag har åkt på, svarade väldigt snabbt och gav bra skjuts ut ur svängarna. Gick att åka riktigt fort på, känns som man har total kontroll. De är nog ganska kassa att hoppa med, tunga som attan, men jag har aldrig varit någon jibber iaf. De var inte helt oävna utanför pisten, även om det inte är det de är till för. SX9 blev jag mer besviken på, den kändes mycket tröttare, men jag väger 90 kg så det är möjligt att det ändå är ett bättre val för dig. De övriga du nämner har jag inte testat. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
"Snabba" Carving-Skidor
Tillbaka
Topp