Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snälltåget till Alperna! Men sen då..?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonasclind" data-source="post: 1268068" data-attributes="member: 163486"><p>Jag och min sambo har tänkt resa ner till Alperna med Snälltåget i slutet av januari. Känns kul att testa på! </p><p></p><p>Men den stora frågan blir ju: <strong>Vilken skidort ska man välja att stanna på längs spåret? </strong></p><p></p><p>Preferenser: </p><p>- Stort, högt system med fina vyer</p><p>- Lättillgänglig liftburen "snäll" offpist</p><p>Mindre viktigt, men ändå avgörande:</p><p>- Trevlig by, restauranger, uteliv</p><p>Helt oviktigt:</p><p>- Branta åk, korridorer, etc</p><p></p><p>Så här ser rutten ut:</p><p></p><p>[ATTACH=full]20295[/ATTACH]</p><p></p><p>Ingenjör som man är så leder ju den logiska hjärnhalvan till en filtrering på högsta fallhöjd av skidorterna här på sidan, och sen plocka bort de med alldeles för låg lägstapunkt eller för få backar. Kvar blir då St. Anton, Sölden, Hintertux (Zillertal på kartan ovan) och Ischgl, dvs alla orter i den västra delen av Österrike.</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/skidorter/compare.php?ids=209,306,164,361[/URL]</p><p></p><p>Hur skulle ni ranka dessa?</p><p>Missar vi någon pärla på vägen?</p><p></p><p>Tack!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonasclind, post: 1268068, member: 163486"] Jag och min sambo har tänkt resa ner till Alperna med Snälltåget i slutet av januari. Känns kul att testa på! Men den stora frågan blir ju: [B]Vilken skidort ska man välja att stanna på längs spåret? [/B] Preferenser: - Stort, högt system med fina vyer - Lättillgänglig liftburen "snäll" offpist Mindre viktigt, men ändå avgörande: - Trevlig by, restauranger, uteliv Helt oviktigt: - Branta åk, korridorer, etc Så här ser rutten ut: [ATTACH type="full" width="524px"]20295[/ATTACH] Ingenjör som man är så leder ju den logiska hjärnhalvan till en filtrering på högsta fallhöjd av skidorterna här på sidan, och sen plocka bort de med alldeles för låg lägstapunkt eller för få backar. Kvar blir då St. Anton, Sölden, Hintertux (Zillertal på kartan ovan) och Ischgl, dvs alla orter i den västra delen av Österrike. [URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/skidorter/compare.php?ids=209,306,164,361[/URL] Hur skulle ni ranka dessa? Missar vi någon pärla på vägen? Tack! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snälltåget till Alperna! Men sen då..?
Tillbaka
Topp