Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sneda innerskor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1273877" data-attributes="member: 176039"><p>Bakgrund: Har lika platta fötter som Kalle Anka (platt) men foten påminner i övrigt om Långbens ( lång och smal). Går även snett</p><p>Efter en hel del om och men köptes för 2 år sedan ett par Technica cochise och problemet var löst tänkte jag. Har varit nöjd med dem. Har väl åkt en 5-6 veckor med dem</p><p></p><p>Problem: har 8 dagar skidåkning bakom med denna säsong. 3 i Technica och 5 i hyrpjäxor. Har efter användningen av mina Technica fått nån typ av sträckningskänsla i vänster ben. denna har segt klamrat sig fast och tom behövt hjälp.</p><p>Nu har jag gjort en felsökning; (nästa resa närmar sig snabbt) vänster innersko är totalt deformerad i hälen. se bild, den är nästan 2 cm sned... jag antar detta är boven.</p><p></p><p>Men hur åtgärdar man det? vill poängtera att materialet är helt "skarpt" i sitt läge, så jag tvivlar på om man får det uträtat om man får det att hållas i rätt form?Är dessa liners nu utdömda?</p><p></p><p>Kan man köpa nya liners till Technica? har googlat o hittar lite andra märken. men priset på ett par märkes avskräcker lite, för man kan väl inte bara beställa o utgå ifrån att de funkar i pjäxan?</p><p></p><p>Inte hållbart att hyra pjäxor utan jag vill ha egna som jag vet jag kan lita på</p><p> Men känns ju som skorna ( ytterskalet) skulle ha åtminstone ett par säsonger ännu att ge ännu och skulle ogärna köpa nya igen.</p><p>Hilfe!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1273877, member: 176039"] Bakgrund: Har lika platta fötter som Kalle Anka (platt) men foten påminner i övrigt om Långbens ( lång och smal). Går även snett Efter en hel del om och men köptes för 2 år sedan ett par Technica cochise och problemet var löst tänkte jag. Har varit nöjd med dem. Har väl åkt en 5-6 veckor med dem Problem: har 8 dagar skidåkning bakom med denna säsong. 3 i Technica och 5 i hyrpjäxor. Har efter användningen av mina Technica fått nån typ av sträckningskänsla i vänster ben. denna har segt klamrat sig fast och tom behövt hjälp. Nu har jag gjort en felsökning; (nästa resa närmar sig snabbt) vänster innersko är totalt deformerad i hälen. se bild, den är nästan 2 cm sned... jag antar detta är boven. Men hur åtgärdar man det? vill poängtera att materialet är helt "skarpt" i sitt läge, så jag tvivlar på om man får det uträtat om man får det att hållas i rätt form?Är dessa liners nu utdömda? Kan man köpa nya liners till Technica? har googlat o hittar lite andra märken. men priset på ett par märkes avskräcker lite, för man kan väl inte bara beställa o utgå ifrån att de funkar i pjäxan? Inte hållbart att hyra pjäxor utan jag vill ha egna som jag vet jag kan lita på Men känns ju som skorna ( ytterskalet) skulle ha åtminstone ett par säsonger ännu att ge ännu och skulle ogärna köpa nya igen. Hilfe! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sneda innerskor
Tillbaka
Topp