Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sneda innerskor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1273958" data-attributes="member: 12152"><p>Det låter ändå inte helt osannolikt i mina öron att du gör någon form av fel när du sätter i foten. Om man bara passivt trycker i foten och inte dra något alls i innerskon eller rätar upp den kan vilken innersko som helst med vilken fot som helst deformeras. Testa att sätta i foten i pjäxan och stå med vikt på hälen och sen dra upp innerskon med tydlig, men inte överdriven kraft. Lyft sen på hälen en aning och dra i innerskon som en strumpa och tryck sen ner igen och upprepa några gånger. Då kan ju knappast veck i höjdled stanna kvar. Om passformen är ok borde innerskon sträckas och deformationen återgå till en form som passar din häl. Funkar det inte, gå på Jarles spår och värm och massera upp häldelen av innerskon och upprepa. Skulle det fortfarande vara plats över nog för att det ska gå att vecka innerskon behöver man reducera volymen i hälkoppen och/eller lägga i en volymreducerande platta. </p><p></p><p>Jag har ett par BootDoc 26,5 med komfortskum/lågtryck. Det är nog det närmaste jag kommer. Kan funka, men inte säkert. Jag kan ta ut ett par Cochiseinnerskor och jämföra. Är BootDoc:en lite liten så kan det nog gå. Det är inte helt lätt att spruta skor hemma dock ska sägas och man har ingen andra chans. Men det skulle nog göra stor skillnad. Jag är osäker på hur komfortskummet blir i hårdhet när det har härdat, men de sprutskor från Strolz och Atomic jag har haft innan blir mer eller mindre stenhårda i hälen där skummet komprimeras hårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1273958, member: 12152"] Det låter ändå inte helt osannolikt i mina öron att du gör någon form av fel när du sätter i foten. Om man bara passivt trycker i foten och inte dra något alls i innerskon eller rätar upp den kan vilken innersko som helst med vilken fot som helst deformeras. Testa att sätta i foten i pjäxan och stå med vikt på hälen och sen dra upp innerskon med tydlig, men inte överdriven kraft. Lyft sen på hälen en aning och dra i innerskon som en strumpa och tryck sen ner igen och upprepa några gånger. Då kan ju knappast veck i höjdled stanna kvar. Om passformen är ok borde innerskon sträckas och deformationen återgå till en form som passar din häl. Funkar det inte, gå på Jarles spår och värm och massera upp häldelen av innerskon och upprepa. Skulle det fortfarande vara plats över nog för att det ska gå att vecka innerskon behöver man reducera volymen i hälkoppen och/eller lägga i en volymreducerande platta. Jag har ett par BootDoc 26,5 med komfortskum/lågtryck. Det är nog det närmaste jag kommer. Kan funka, men inte säkert. Jag kan ta ut ett par Cochiseinnerskor och jämföra. Är BootDoc:en lite liten så kan det nog gå. Det är inte helt lätt att spruta skor hemma dock ska sägas och man har ingen andra chans. Men det skulle nog göra stor skillnad. Jag är osäker på hur komfortskummet blir i hårdhet när det har härdat, men de sprutskor från Strolz och Atomic jag har haft innan blir mer eller mindre stenhårda i hälen där skummet komprimeras hårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sneda innerskor
Tillbaka
Topp