Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Snedmonterad bindning?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sockerfarsan" data-source="post: 101996" data-attributes="member: 15939"><p>Hallå!</p><p></p><p>Jag fick precis en Ross Scratch 140-bindning monterad på ett par Atomic Big Daddy. Efter att provåkt skidorna tyckte jag att det var riktigt segt att kliva i bindningen. Förspänningen var för hårt ställd och jag justerade detta. Det bidde inge bättre efter det. Jag har använt bindningen tidigare, och då var den inte ett dugg seg.</p><p></p><p>Nu fick jag precis syn på att den ena häldelen sitter snett (på diagonalen). Den främre delen av häldelen är centrerad på skidan, medan den bakre halvan av häldelen är förskjuten ca. 1mm i sidled.</p><p></p><p>Vad sägs, kan det vara det som ställer till det? Tror ni att det kommer påverka åkningen märkbart, eller ska jag bara bita ihop å glömma att den sitter snett?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sockerfarsan, post: 101996, member: 15939"] Hallå! Jag fick precis en Ross Scratch 140-bindning monterad på ett par Atomic Big Daddy. Efter att provåkt skidorna tyckte jag att det var riktigt segt att kliva i bindningen. Förspänningen var för hårt ställd och jag justerade detta. Det bidde inge bättre efter det. Jag har använt bindningen tidigare, och då var den inte ett dugg seg. Nu fick jag precis syn på att den ena häldelen sitter snett (på diagonalen). Den främre delen av häldelen är centrerad på skidan, medan den bakre halvan av häldelen är förskjuten ca. 1mm i sidled. Vad sägs, kan det vara det som ställer till det? Tror ni att det kommer påverka åkningen märkbart, eller ska jag bara bita ihop å glömma att den sitter snett? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Snedmonterad bindning?!
Tillbaka
Topp