Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
snickelisnack
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 21830" data-attributes="member: 28793"><p>Kändes väl mer som en ren provokation mot alla som kände sig träffade. Bra sagt för övrigt, om än lite väl påhoppigt kanske...</p><p></p><p>Men det är väl lite med freeride som med en afterski, många är jävligt tuffa och balla när dom sitter ner med pjäxorna bredvid sig, men när man sen åker upp med dom dagen efter så var det inte riktigt så dom hade menat... som kvällen innan.</p><p></p><p>Här har ju alla bullshitters en ännu större fördel genom att inte ens behöva synas utan kan låtsas vara sin drömfigur nummer uno.</p><p></p><p>Hur många skiddagar jag har? Spelar det nån roll? Nåt hundratal om året, i år var första året på mer än tio år som jag inte hade en enda alpdag, men bodde uppe i Lappland och åkte.</p><p></p><p>Dundret, Riksgränsen, Abisko, Narvik, Åre...</p><p></p><p>Jag ser mig själv som en medelgod åkare, har åkt med så mycket folk som är fruktansvärt duktiga att jag inte kan säga att jag är superduktig. Men nog fan åker man ifrån både kreti och pleti om man plockar bort dom som är duktigast...</p><p></p><p>Men det är ju ingen tävling, vilket många verkar tro, det som jag gillar med skidåkning är att det inte spelar så stor roll vilken nivå man är på. Det går att ha jävligt kul och utvecklas ändån, ännu roligare blev det när jag började med skidalpinism. Nästa år ska jag börja lobba för att liftarna ska bort från våra svenska berg. </p><p></p><p>Hårda killar och tjejer går upp för berget själva! ;-D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 21830, member: 28793"] Kändes väl mer som en ren provokation mot alla som kände sig träffade. Bra sagt för övrigt, om än lite väl påhoppigt kanske... Men det är väl lite med freeride som med en afterski, många är jävligt tuffa och balla när dom sitter ner med pjäxorna bredvid sig, men när man sen åker upp med dom dagen efter så var det inte riktigt så dom hade menat... som kvällen innan. Här har ju alla bullshitters en ännu större fördel genom att inte ens behöva synas utan kan låtsas vara sin drömfigur nummer uno. Hur många skiddagar jag har? Spelar det nån roll? Nåt hundratal om året, i år var första året på mer än tio år som jag inte hade en enda alpdag, men bodde uppe i Lappland och åkte. Dundret, Riksgränsen, Abisko, Narvik, Åre... Jag ser mig själv som en medelgod åkare, har åkt med så mycket folk som är fruktansvärt duktiga att jag inte kan säga att jag är superduktig. Men nog fan åker man ifrån både kreti och pleti om man plockar bort dom som är duktigast... Men det är ju ingen tävling, vilket många verkar tro, det som jag gillar med skidåkning är att det inte spelar så stor roll vilken nivå man är på. Det går att ha jävligt kul och utvecklas ändån, ännu roligare blev det när jag började med skidalpinism. Nästa år ska jag börja lobba för att liftarna ska bort från våra svenska berg. Hårda killar och tjejer går upp för berget själva! ;-D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
snickelisnack
Tillbaka
Topp