Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Snö på kungsberget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 938243" data-attributes="member: 35223"><p>Jag var också i Kungsberget i helgen. Helt korrekt att dom sprutade för fullt. Tyvärr gjorde dimman som bildades att stora delar av anläggningen var näst in till oåkbar. Sikt ca 5-7meter är inte riktigt vad jag kallar skoj. </p><p></p><p>Jag förstår givetvis att man vill spruta så mkt som möjligt när det är gynnsamt väder. Dock anser jag ju att detta måste ställas mot trivseln för gästerna som faktiskt är på plats just nu. </p><p></p><p>Dvs jag har svårt att förstå hur man kan prioritera att spruta för fullt en lördag mellan 10-15 när det är "prime time" för besökande gäster. Dygnet övriga 19h är det ju givetvis bara att köra på för fullt. </p><p></p><p>Nu åkte jag bara dit för att testa ett par pjäxor någon timme från Gävle men hade jag haft med mig en familj och bott på hotellet så hade jag nog varit mäkta irriterad. </p><p></p><p>Är det någon som vet om det finns några riktlinjer när det gäller sånt här ? Räcker det med att dom sätter upp en skylt längst ner vid liften att "snö produktion pågår" för att allt ska vara frid och fröjd ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 938243, member: 35223"] Jag var också i Kungsberget i helgen. Helt korrekt att dom sprutade för fullt. Tyvärr gjorde dimman som bildades att stora delar av anläggningen var näst in till oåkbar. Sikt ca 5-7meter är inte riktigt vad jag kallar skoj. Jag förstår givetvis att man vill spruta så mkt som möjligt när det är gynnsamt väder. Dock anser jag ju att detta måste ställas mot trivseln för gästerna som faktiskt är på plats just nu. Dvs jag har svårt att förstå hur man kan prioritera att spruta för fullt en lördag mellan 10-15 när det är "prime time" för besökande gäster. Dygnet övriga 19h är det ju givetvis bara att köra på för fullt. Nu åkte jag bara dit för att testa ett par pjäxor någon timme från Gävle men hade jag haft med mig en familj och bott på hotellet så hade jag nog varit mäkta irriterad. Är det någon som vet om det finns några riktlinjer när det gäller sånt här ? Räcker det med att dom sätter upp en skylt längst ner vid liften att "snö produktion pågår" för att allt ska vara frid och fröjd ? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Snö på kungsberget?
Tillbaka
Topp