Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snö rapport
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 105386" data-attributes="member: 36230"><p>Ny rapport idag 050201 Sverige</p><p></p><p>Källa: Slao Källa:SMHI </p><p>Blåsjön 200cm.....192 (Ankarvattnet grannbyn)</p><p>Storlien 165......120</p><p>Riksgränsen 163.....ingen rapport</p><p>Ramund berget 153....ingen rapport (Tänndalen 152cm en slao)</p><p>Åre 120........70</p><p>Trillevallen 105......Ingen rapport</p><p>Hemavan 108 .......106</p><p>Kittelfjäll 105......97 </p><p></p><p>Källkritik: Slao är liftanläggningarnas egna rapport och mätning ofta en bit upp på fjället. T ex. Åre:s finnes uppe i Rödkullen. Dock känns rapportering trovärdig.</p><p>SHMI Står ju som ni vet för Sveriges meteorologiska och hydrologiska institut så jag anser att det är det bästa vi har att utgå ifrån i detta land. Mäts dock inte i skidorterna utan i Byar och samhällen.</p><p></p><p>Blåsjön 2meter det är grymt och jag ska dit till helgen när det är premiär. De hade dock öppet under jul och nyår.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 105386, member: 36230"] Ny rapport idag 050201 Sverige Källa: Slao Källa:SMHI Blåsjön 200cm.....192 (Ankarvattnet grannbyn) Storlien 165......120 Riksgränsen 163.....ingen rapport Ramund berget 153....ingen rapport (Tänndalen 152cm en slao) Åre 120........70 Trillevallen 105......Ingen rapport Hemavan 108 .......106 Kittelfjäll 105......97 Källkritik: Slao är liftanläggningarnas egna rapport och mätning ofta en bit upp på fjället. T ex. Åre:s finnes uppe i Rödkullen. Dock känns rapportering trovärdig. SHMI Står ju som ni vet för Sveriges meteorologiska och hydrologiska institut så jag anser att det är det bästa vi har att utgå ifrån i detta land. Mäts dock inte i skidorterna utan i Byar och samhällen. Blåsjön 2meter det är grymt och jag ska dit till helgen när det är premiär. De hade dock öppet under jul och nyår. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snö rapport
Tillbaka
Topp