Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
snö, temperatur och frys egeneskaper?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 370613" data-attributes="member: 53949"><p>Viktigast är att om snön ligger orörd med konstant temperatur så håller den sig "snöig". Skulle däremot temperaturen öka genom att nån öppnade dörrn lite för länge eller om ni började kasta omkring snön (rörelseenergi -> värme) skulle den smälta och sen bli omfrusen vilket leder till is.</p><p></p><p>F.ö. blir aldrig mina snöbollar isbollar i vår frys, som är inställd på -18 ( dvs vanlig temp i frysen). (<strong>nej jag leker inte med snöbollar i frysen längre men man har väl varit barn!</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 370613, member: 53949"] Viktigast är att om snön ligger orörd med konstant temperatur så håller den sig "snöig". Skulle däremot temperaturen öka genom att nån öppnade dörrn lite för länge eller om ni började kasta omkring snön (rörelseenergi -> värme) skulle den smälta och sen bli omfrusen vilket leder till is. F.ö. blir aldrig mina snöbollar isbollar i vår frys, som är inställd på -18 ( dvs vanlig temp i frysen). ([b]nej jag leker inte med snöbollar i frysen längre men man har väl varit barn![/b] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
snö, temperatur och frys egeneskaper?
Tillbaka
Topp