Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snö-/Väder-säkert i Alperna kring jul/nyår
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BajenMatte" data-source="post: 366528" data-attributes="member: 15321"><p>Jag skulle nog akta mig för Champoluc. Visserligen hög höjd vilket oftast garanterar låg temp men där finns ingen glaciär (i systemet) och det faller oftast inte så mycket nederbörd där på förvintern. Skidåkning i pist kommer du säkert få men off-pist rekommenderar jag hyrskidor. För övrigt är skidsystemet i MonteRosa riktigt fint men det kommer bättre till sin rätt senare på säsongen.</p><p></p><p>Zermatt var jag förra nyår och där var det fint förutom att det var snöstorm ett par dagar med de flesta liftarna avstängda. </p><p>Sammanfattningsvis tror jag att man får hoppas på det bästa om man skall boka långt i förväg och det ska man nog vis av tidigare erfarenheter. Det är ofta hårt uppbokat åtminstone på nyårsafton.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BajenMatte, post: 366528, member: 15321"] Jag skulle nog akta mig för Champoluc. Visserligen hög höjd vilket oftast garanterar låg temp men där finns ingen glaciär (i systemet) och det faller oftast inte så mycket nederbörd där på förvintern. Skidåkning i pist kommer du säkert få men off-pist rekommenderar jag hyrskidor. För övrigt är skidsystemet i MonteRosa riktigt fint men det kommer bättre till sin rätt senare på säsongen. Zermatt var jag förra nyår och där var det fint förutom att det var snöstorm ett par dagar med de flesta liftarna avstängda. Sammanfattningsvis tror jag att man får hoppas på det bästa om man skall boka långt i förväg och det ska man nog vis av tidigare erfarenheter. Det är ofta hårt uppbokat åtminstone på nyårsafton. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snö-/Väder-säkert i Alperna kring jul/nyår
Tillbaka
Topp