Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snö-/Väder-säkert i Alperna kring jul/nyår
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="maLa_x" data-source="post: 366571" data-attributes="member: 34444"><p>Jag var i Chamonix över nyårs veckan 06/07, var helt katastrof dåligt med snö första 2 dagarna, natten till den tredje så föll det 1m snö, regn i byn men över 2000 meter så snöade det som fan. fick riktigt grymma åk i Le Brévent och i Les Grand Montets men vid det här årstiden så är tyvär Aiguille du Midi oftast stängt så det blev ingen åkning på 3800m för lavinrisken var för stor med ca 1.5m nysnö där uppe :P.</p><p>Chamonix är det ultimata Fest orten i Alperna, med det stora Pub/nattklubb utbudet och skidåkningen är i världsklass, när det finns snö <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>Jag ska åka till Zermatt/Cervinia iår i början på februari ihopp om mer snö och lite hellikopterlyft ^^</p><p></p><p>jag kan varmt rekomendera Chamonix men åk senare än nyår om ditt mål är skidåkning och inte att festa ^^</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="maLa_x, post: 366571, member: 34444"] Jag var i Chamonix över nyårs veckan 06/07, var helt katastrof dåligt med snö första 2 dagarna, natten till den tredje så föll det 1m snö, regn i byn men över 2000 meter så snöade det som fan. fick riktigt grymma åk i Le Brévent och i Les Grand Montets men vid det här årstiden så är tyvär Aiguille du Midi oftast stängt så det blev ingen åkning på 3800m för lavinrisken var för stor med ca 1.5m nysnö där uppe :P. Chamonix är det ultimata Fest orten i Alperna, med det stora Pub/nattklubb utbudet och skidåkningen är i världsklass, när det finns snö ;) Jag ska åka till Zermatt/Cervinia iår i början på februari ihopp om mer snö och lite hellikopterlyft ^^ jag kan varmt rekomendera Chamonix men åk senare än nyår om ditt mål är skidåkning och inte att festa ^^ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snö-/Väder-säkert i Alperna kring jul/nyår
Tillbaka
Topp