Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snöat in oss på fel ort?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1138044" data-attributes="member: 161297"><p>Med två röster på Schladmings after ski så slänger jag in en röst på allt övrigt i Selva di Val Gardena.</p><p></p><p>Skidåkningen är riktigt bra och likaså solstatistiken. Finns sjukt många pister. Från Selva kan ni åka åt ett nytt håll varje dag. Dock, eftersom alla researrangörer skriver om Sella Ronda så måste förstås varenda kotte åka den så åk den en gång och se den sedan som en motorväg för att ta er till systemets andra delar. Skulle natursnön lysa med sin frånvaro så är de dessutom duktiga på sprutsnö. Jag märkte knappt någon skillnad. Värt att ha i åtanke om ni åker tidigt på säsongen.</p><p></p><p>Maten är italiensk. Need I say more? Jo, Sydtyrolen har tillhört Österrike så det går även att få en anständig wienerschnitzel om man vill. Det är också anledningen till att de gärna/helst pratar tyska.</p><p></p><p>Vill ni slänga in ett litet äventyr i resan så titta på två-dagars skidsafari med övernattning i någon rifugio på en topp. Exempelvis Lagazuoi där ni badar bastu och käkar tre-rätters på kvällen och sen är först ner för backen på morgonen. Ett morgonåk genom Hidden Valley som någon utsåg till en av världens tio vackraste pister. Avslutas med tolkning bakom häst.</p><p></p><p>Boende är också en av Val Gardenas starka sidor. Förra året letade jag igenom varenda destination som de svenska researrangörerna erbjuder i jakt på bra bekvämt boende till vettigt pris. Selva är svårslaget!</p><p></p><p>Men vad är väl det mot ösig österrikisk after ski med pjäxdans på borden!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1138044, member: 161297"] Med två röster på Schladmings after ski så slänger jag in en röst på allt övrigt i Selva di Val Gardena. Skidåkningen är riktigt bra och likaså solstatistiken. Finns sjukt många pister. Från Selva kan ni åka åt ett nytt håll varje dag. Dock, eftersom alla researrangörer skriver om Sella Ronda så måste förstås varenda kotte åka den så åk den en gång och se den sedan som en motorväg för att ta er till systemets andra delar. Skulle natursnön lysa med sin frånvaro så är de dessutom duktiga på sprutsnö. Jag märkte knappt någon skillnad. Värt att ha i åtanke om ni åker tidigt på säsongen. Maten är italiensk. Need I say more? Jo, Sydtyrolen har tillhört Österrike så det går även att få en anständig wienerschnitzel om man vill. Det är också anledningen till att de gärna/helst pratar tyska. Vill ni slänga in ett litet äventyr i resan så titta på två-dagars skidsafari med övernattning i någon rifugio på en topp. Exempelvis Lagazuoi där ni badar bastu och käkar tre-rätters på kvällen och sen är först ner för backen på morgonen. Ett morgonåk genom Hidden Valley som någon utsåg till en av världens tio vackraste pister. Avslutas med tolkning bakom häst. Boende är också en av Val Gardenas starka sidor. Förra året letade jag igenom varenda destination som de svenska researrangörerna erbjuder i jakt på bra bekvämt boende till vettigt pris. Selva är svårslaget! Men vad är väl det mot ösig österrikisk after ski med pjäxdans på borden! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snöat in oss på fel ort?
Tillbaka
Topp