Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snökanon?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blade" data-source="post: 73202" data-attributes="member: 29098"><p>Det är inte alls svårt, jag byggt flera själv.</p><p>Det hela går ut på att blanda luft och vatten under högt tryck.</p><p>Bara att svetsa ett T med lite rör i lagom storlek, sen ska du ha två kulkranar på varje stump. En där du tar in vatten och en där du tar in luften, sen ska du ha ett munstycke som finfördelar luft/vatten blandningen till en fin dimma.</p><p>Jag har ungefär 5 bar`s tryck på luften, det räcker.</p><p>Tror jag ska ha nån ritning och lite biler nånstans.</p><p>Annars så söker du bara på snowgun på google.com så finns det massor av bra sidor för den som vill komma igång.</p><p>Finns även bra listor så du ser hur bra snö det blir vid olika temp och luftfuktighet.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blade, post: 73202, member: 29098"] Det är inte alls svårt, jag byggt flera själv. Det hela går ut på att blanda luft och vatten under högt tryck. Bara att svetsa ett T med lite rör i lagom storlek, sen ska du ha två kulkranar på varje stump. En där du tar in vatten och en där du tar in luften, sen ska du ha ett munstycke som finfördelar luft/vatten blandningen till en fin dimma. Jag har ungefär 5 bar`s tryck på luften, det räcker. Tror jag ska ha nån ritning och lite biler nånstans. Annars så söker du bara på snowgun på google.com så finns det massor av bra sidor för den som vill komma igång. Finns även bra listor så du ser hur bra snö det blir vid olika temp och luftfuktighet. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snökanon?
Tillbaka
Topp