Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snökanon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowgun" data-source="post: 934948" data-attributes="member: 131166"><p>o, ja. Jag vet att det finns andra trådar som tar upp det här men inga länkar fungerar där så det känns som det är dags för en liten uppdatering</p><p></p><p>Jag bor utanför Linköping, vilket nästan alltid innebär brist på snö. Och på något sätt kom jag in på snökanon-spåren och hittade freeride.se. </p><p></p><p>Hur bygger man en bra, billig och effektiv snökanon? Det har jag försökt surfa reda på i ett par dagar nu med varierat resultat. Därför frågar jag nu er om hjälp. Hur har ni gjort? Vad och hur blev resultatet? Vad behöver man för kompressor? Jag är helt ny på det här och har inge erfarenheter av snötillverkning tidigare (det närmaste är nog fysiklektionerna i skolan). </p><p></p><p>Så om någon har eller kan fixa en noga guide till hur man ska bygga en skulle jag vara väldigt tacksam. </p><p>Den får gärna innehålla länkar till inköpsställen mm.</p><p></p><p>MVH HIO</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowgun, post: 934948, member: 131166"] o, ja. Jag vet att det finns andra trådar som tar upp det här men inga länkar fungerar där så det känns som det är dags för en liten uppdatering Jag bor utanför Linköping, vilket nästan alltid innebär brist på snö. Och på något sätt kom jag in på snökanon-spåren och hittade freeride.se. Hur bygger man en bra, billig och effektiv snökanon? Det har jag försökt surfa reda på i ett par dagar nu med varierat resultat. Därför frågar jag nu er om hjälp. Hur har ni gjort? Vad och hur blev resultatet? Vad behöver man för kompressor? Jag är helt ny på det här och har inge erfarenheter av snötillverkning tidigare (det närmaste är nog fysiklektionerna i skolan). Så om någon har eller kan fixa en noga guide till hur man ska bygga en skulle jag vara väldigt tacksam. Den får gärna innehålla länkar till inköpsställen mm. MVH HIO [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snökanon
Tillbaka
Topp