Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Snöläge Borgafjäll
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_P76" data-source="post: 1144863" data-attributes="member: 136658"><p>Är i kittelfjäll. Så är ju fel dalgång. Men snöläget här är dåligt. Är väl ca 60cm. Nu är det plus 4 grader och blåser kraftigt så lär försvinna mer snö närmaste dagarna. Backen bredvid värdshuset har sen igår fått fläckvis barmark. Eller om det är pist maskinen som gått djupt. Hur som haver så såg den inte bra ut nu imorse. </p><p></p><p>Nästan så jag tror det var mer snö i Umeå. </p><p></p><p>Med tanke på kvistar, sten osv är framme. Plus underkylt regn och nu kramsnö före. Känner vi inte ens nåt sug på testa offpist. Har nog aldrig åkt så mycket nationella som igår. Lutar nog till och med vi åker tillbaka till umeå och klättrar istället... </p><p></p><p>Kommer det inte mycket snö några dagar sammanhängande skulle jag nog börja se över sommar aktiviteter istället. </p><p></p><p>Även om det kommer mer snö så lär ju dessa blandade lager kunna skapa perfekta förutsättningar för laviner. </p><p></p><p>Kanske borga har bättre men sannolikt inte. Då det regna redan i Vilhelmina till dikanäs påväg hit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_P76, post: 1144863, member: 136658"] Är i kittelfjäll. Så är ju fel dalgång. Men snöläget här är dåligt. Är väl ca 60cm. Nu är det plus 4 grader och blåser kraftigt så lär försvinna mer snö närmaste dagarna. Backen bredvid värdshuset har sen igår fått fläckvis barmark. Eller om det är pist maskinen som gått djupt. Hur som haver så såg den inte bra ut nu imorse. Nästan så jag tror det var mer snö i Umeå. Med tanke på kvistar, sten osv är framme. Plus underkylt regn och nu kramsnö före. Känner vi inte ens nåt sug på testa offpist. Har nog aldrig åkt så mycket nationella som igår. Lutar nog till och med vi åker tillbaka till umeå och klättrar istället... Kommer det inte mycket snö några dagar sammanhängande skulle jag nog börja se över sommar aktiviteter istället. Även om det kommer mer snö så lär ju dessa blandade lager kunna skapa perfekta förutsättningar för laviner. Kanske borga har bättre men sannolikt inte. Då det regna redan i Vilhelmina till dikanäs påväg hit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Snöläge Borgafjäll
Tillbaka
Topp