Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Snöläge Jotunheimen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Schubertan1997" data-source="post: 1335365" data-attributes="member: 146298"><p>Du har säkert en poäng. Dör man tänker jag att det blir problematiskt oavsett. Tänker väl att man ska ha kapacitet att dra upp någon och att bara ha på sig sele och ha med sig grejer för att göra ett 3:1 system förenklar en räddningssituation avsevärt. Men för att helt förhindra den krävs ju att man knyter in sig, men man kan ju trilla i på nervägen också.</p><p></p><p>Är inte heller mer erfaren än det jag läst till mig och det vi lärde oss av vår guide förra gången vi var i Jotunheimen så finns säkert alternativ som gjort det ännu säkrare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Schubertan1997, post: 1335365, member: 146298"] Du har säkert en poäng. Dör man tänker jag att det blir problematiskt oavsett. Tänker väl att man ska ha kapacitet att dra upp någon och att bara ha på sig sele och ha med sig grejer för att göra ett 3:1 system förenklar en räddningssituation avsevärt. Men för att helt förhindra den krävs ju att man knyter in sig, men man kan ju trilla i på nervägen också. Är inte heller mer erfaren än det jag läst till mig och det vi lärde oss av vår guide förra gången vi var i Jotunheimen så finns säkert alternativ som gjort det ännu säkrare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Snöläge Jotunheimen
Tillbaka
Topp