Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Snölägesrapport Åre 08/09
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Are_Sno_Vinter" data-source="post: 484283" data-attributes="member: 46499"><p>Kanonerna körs så mycket som möjligt. Och jag tycker personligen att dom har fått till riktigt mycket snö med tanke på att förutsättningarna inte varit optimala. I Stjärnbacken och i Gästrappet ligger det flera meter höga snöhögar, som väntar på att bli utpistade. Så dom två backarna ska det inte vara några problem att öppna ganska snart. Det beror dock på om man bestämmer sig för att gå efter "öppningsplanen", vilket innebär att Hamre öppnar nu, och VM6:an och VM8:an öppnar 5:e respektive 12 december. Och angående Tege, så har kanonerna, enligt vad jag har sett, gått i Tegesvängen (den högra backen nerifrån sett). Jag kan försöka ta några bilder där imorgon om jag får tid.</p><p>Även Hamre är så gott som klar, den skulle kunna öppna vilken dag som helst. Det är bara byglarna som ska hängas på.</p><p>Nu i kväll har det kommit ungefär en halv decimeter nysnö. Dock är det endast en minusgrad ute, vilket försvårar snöläggning i dom nedersta partierna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Are_Sno_Vinter, post: 484283, member: 46499"] Kanonerna körs så mycket som möjligt. Och jag tycker personligen att dom har fått till riktigt mycket snö med tanke på att förutsättningarna inte varit optimala. I Stjärnbacken och i Gästrappet ligger det flera meter höga snöhögar, som väntar på att bli utpistade. Så dom två backarna ska det inte vara några problem att öppna ganska snart. Det beror dock på om man bestämmer sig för att gå efter "öppningsplanen", vilket innebär att Hamre öppnar nu, och VM6:an och VM8:an öppnar 5:e respektive 12 december. Och angående Tege, så har kanonerna, enligt vad jag har sett, gått i Tegesvängen (den högra backen nerifrån sett). Jag kan försöka ta några bilder där imorgon om jag får tid. Även Hamre är så gott som klar, den skulle kunna öppna vilken dag som helst. Det är bara byglarna som ska hängas på. Nu i kväll har det kommit ungefär en halv decimeter nysnö. Dock är det endast en minusgrad ute, vilket försvårar snöläggning i dom nedersta partierna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Snölägesrapport Åre 08/09
Tillbaka
Topp