Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Snölägesrapport i Åre från Åreinvånare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="romo" data-source="post: 242440" data-attributes="member: 48099"><p>Problemet med att öpnna Gondolen och Herrarnas störtlopp är att det fattas snö på mitten vid "Gropen" eller strax ovanför ingången på "Bäckfallet", vilket blir samma sak.</p><p></p><p>När det gäller att lägga snö ovanför Olympiaplatån så gäller samma sak som jag skrivit tidigare, att vi har idag enorm koll på temperaturerna över hela skidområdet och jag garanterar att om det hade varit kallt där under den sista månaden så hade vi också lagt snö där.</p><p></p><p>Faktum är också att så här års så är det oftast kallare nere i byn än vad det är på fjället, förutom när det är temperaturer runt nollan, då kan det vara lite kallare på höjden.</p><p></p><p>Vi har helt enkelt haft ett j-vla skitväder dom sista 2 månaderna.</p><p></p><p>Kan även nämna att vi i år faktiskt började vår anställning på snökanon 1 månad tidigare, redan 16 oktober, just för att få en så bra start som möjligt med tanke på VM.</p><p>Detta då för att kunna utnyttja eventuella minusgrader redan på hösten, detta gav tyvär inte så stort resultat, i år iallafall.</p><p></p><p>Som en liten glädjenyhet så hörde jag igår att dom skulle upp och kolla runt lite på Tusen metersbacken i hopp om att kunna öppna den snart, för där finns det eventuellt snö hela vägen ner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="romo, post: 242440, member: 48099"] Problemet med att öpnna Gondolen och Herrarnas störtlopp är att det fattas snö på mitten vid "Gropen" eller strax ovanför ingången på "Bäckfallet", vilket blir samma sak. När det gäller att lägga snö ovanför Olympiaplatån så gäller samma sak som jag skrivit tidigare, att vi har idag enorm koll på temperaturerna över hela skidområdet och jag garanterar att om det hade varit kallt där under den sista månaden så hade vi också lagt snö där. Faktum är också att så här års så är det oftast kallare nere i byn än vad det är på fjället, förutom när det är temperaturer runt nollan, då kan det vara lite kallare på höjden. Vi har helt enkelt haft ett j-vla skitväder dom sista 2 månaderna. Kan även nämna att vi i år faktiskt började vår anställning på snökanon 1 månad tidigare, redan 16 oktober, just för att få en så bra start som möjligt med tanke på VM. Detta då för att kunna utnyttja eventuella minusgrader redan på hösten, detta gav tyvär inte så stort resultat, i år iallafall. Som en liten glädjenyhet så hörde jag igår att dom skulle upp och kolla runt lite på Tusen metersbacken i hopp om att kunna öppna den snart, för där finns det eventuellt snö hela vägen ner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Snölägesrapport i Åre från Åreinvånare?
Tillbaka
Topp