Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snörapport Champoluc
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 1292057" data-attributes="member: 12924"><p>Visst är det en helhet och avståndet är ju inte alls långt mellan orterna. Och då kan man ju tycka det borde komma lika mycket på ett ungefär.</p><p>Men när det kommer från väst/nordväst faller den mesta snön på bergen innan det når Pila/Champoluc/Gressoney, och det som spiller över är då inte alls lika mycket som runt Courmayeur/La Thuile.</p><p>Typ enligt nedan högst ovetenskapliga gränsdragning... Fast så ovetenskaplig kanske den inte är, då gränsen bildas av en rygg med väldigt höga berg.</p><p></p><p>[ATTACH=full]28872[/ATTACH]</p><p></p><p>Ungefär likadant som Kappl och See. Ett stenkast mellan orterna, men Kappl får normalt sett alltid mycket mer snö än See när det kommer från nordväst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 1292057, member: 12924"] Visst är det en helhet och avståndet är ju inte alls långt mellan orterna. Och då kan man ju tycka det borde komma lika mycket på ett ungefär. Men när det kommer från väst/nordväst faller den mesta snön på bergen innan det når Pila/Champoluc/Gressoney, och det som spiller över är då inte alls lika mycket som runt Courmayeur/La Thuile. Typ enligt nedan högst ovetenskapliga gränsdragning... Fast så ovetenskaplig kanske den inte är, då gränsen bildas av en rygg med väldigt höga berg. [ATTACH type="full" alt="1704017651335.png"]28872[/ATTACH] Ungefär likadant som Kappl och See. Ett stenkast mellan orterna, men Kappl får normalt sett alltid mycket mer snö än See när det kommer från nordväst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snörapport Champoluc
Tillbaka
Topp