Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snörapport från alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Haldemar" data-source="post: 288548" data-attributes="member: 13728"><p>Jag undrar vem utav er det är som haller pa och springer runt och mäter snödjupet per centimeter. Har ni nagon tumstock med er eller mattband?</p><p></p><p>Sitter i Innsbruck, I inndalen är det rätt snöfattigt just nu.</p><p>Ska man till tirol ska man satsa pa västra tirol. Var i serfaus och fiss i söndags, det hade snöat en del, unfgefär vaddjup nysnö (saknar tumstock). Dock ligger det rätt dalig med snö som bas. Lavinläget är pa manga orter här 4, själv sag jag en hel del spontanlaviner, framförallt pa nordsidorna. Temperaturen gör att puderkvalitet är rätt trist. Den är ok, men bara under ett par timmar mitt pa dagen.</p><p></p><p>I övrigt ser det daligt ut i öztal, pitztal, kaunertal och paznaun. Det har snöat lite till och fran de senaste 2-3 veckorna men det varma vädret pajjar läget rätt kvickt. (16 grader i IBK i tisdags kväll kl 21...)</p><p></p><p>Har hört att voralberg ska va bra. Lech har tydligen mycket nu enligt vad jag hört dock sa har dom niva 4 där ocksa...</p><p></p><p>Österut har jag mindre koll pa läget, men om man ska hitta snö är det nästan glaciär som gäller och da kommer ju andra problem...</p><p></p><p>Summa sumarum:</p><p>Här är det rätt kasst, jag hittar en del ytor när jag är ute och söker, men ja är ju rätt flexibel eftersom jag inte har nagon tidspress. Dock tror jag att drömpudret lyser med sin franvaro i nästan hela alperna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Haldemar, post: 288548, member: 13728"] Jag undrar vem utav er det är som haller pa och springer runt och mäter snödjupet per centimeter. Har ni nagon tumstock med er eller mattband? Sitter i Innsbruck, I inndalen är det rätt snöfattigt just nu. Ska man till tirol ska man satsa pa västra tirol. Var i serfaus och fiss i söndags, det hade snöat en del, unfgefär vaddjup nysnö (saknar tumstock). Dock ligger det rätt dalig med snö som bas. Lavinläget är pa manga orter här 4, själv sag jag en hel del spontanlaviner, framförallt pa nordsidorna. Temperaturen gör att puderkvalitet är rätt trist. Den är ok, men bara under ett par timmar mitt pa dagen. I övrigt ser det daligt ut i öztal, pitztal, kaunertal och paznaun. Det har snöat lite till och fran de senaste 2-3 veckorna men det varma vädret pajjar läget rätt kvickt. (16 grader i IBK i tisdags kväll kl 21...) Har hört att voralberg ska va bra. Lech har tydligen mycket nu enligt vad jag hört dock sa har dom niva 4 där ocksa... Österut har jag mindre koll pa läget, men om man ska hitta snö är det nästan glaciär som gäller och da kommer ju andra problem... Summa sumarum: Här är det rätt kasst, jag hittar en del ytor när jag är ute och söker, men ja är ju rätt flexibel eftersom jag inte har nagon tidspress. Dock tror jag att drömpudret lyser med sin franvaro i nästan hela alperna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snörapport från alperna?
Tillbaka
Topp