Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snörikt i norra alperna, närmast med bil från Sverige för familj utan behov av lyx under sportlovet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KalleBackeus" data-source="post: 1328149" data-attributes="member: 167176"><p>Jag kan bara instämma i att just i år - pga. OS - ska man nog (dessvärre) undvika både de centrala och östra delarna av italienska alperna för skidåkning. Jag tycker mig höra från min frus släkt och vänner (min fru är från Valtellina) att priserna överlagt fått en rejäl "olympisk injektion" i stora delar av Valtellina (inte minst Livigno och Bormio), och då lär det vara så i än högre utsträckning längre österut i Dolomiterna där fler grenar hålls. I bästa fall är det övergående, och nästa år mer rimligt igen, men...</p><p></p><p>Vad gäller viner tror jag vi kan diskutera oss blåa utan att komma överens, men det är ju det fina med olika preferenser. För egen del håller jag faktisk - trots att jag är partisk och "italofil" - med PC om att italienska vita inte når upp till samma nivå som franska, tyska eller österrikiska. Åtminstone inte om man gillar lite torrare och återhållsamma stilen. De röda dock...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KalleBackeus, post: 1328149, member: 167176"] Jag kan bara instämma i att just i år - pga. OS - ska man nog (dessvärre) undvika både de centrala och östra delarna av italienska alperna för skidåkning. Jag tycker mig höra från min frus släkt och vänner (min fru är från Valtellina) att priserna överlagt fått en rejäl "olympisk injektion" i stora delar av Valtellina (inte minst Livigno och Bormio), och då lär det vara så i än högre utsträckning längre österut i Dolomiterna där fler grenar hålls. I bästa fall är det övergående, och nästa år mer rimligt igen, men... Vad gäller viner tror jag vi kan diskutera oss blåa utan att komma överens, men det är ju det fina med olika preferenser. För egen del håller jag faktisk - trots att jag är partisk och "italofil" - med PC om att italienska vita inte når upp till samma nivå som franska, tyska eller österrikiska. Åtminstone inte om man gillar lite torrare och återhållsamma stilen. De röda dock... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snörikt i norra alperna, närmast med bil från Sverige för familj utan behov av lyx under sportlovet?
Tillbaka
Topp