Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Snösäkert och bra för barnfamilj inte för långt norrut?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1205838" data-attributes="member: 163608"><p>Kungsbergets första adventshelger brukar vara grymt bra och prisvärda om man vill komma på snö snabbt. Förra året var det väldigt lite snö och den helgen var väl lite sådär. All snö som kom i oktober försvann innan de öppnade och de hade inte så många pister öppna. Jag skulle inte rekommendera Kungsberget till någon som skulle kunna bygga upp en förväntning att det är något det inte är. Men jag tycker Kungsberget är grymt med tanke på närheten till sydöstra och mellersta Sverige och att liftarna har öppet sent med bra belysning..... Efter 16 tiden blir det glesare och glesare i backen och ibland känns det som att man har backen för sig själv. När ungarna var små kunde man gå in i boendet vid 14 tiden och ändå veta att man fick rejält med åkning efter någon timmes vila jämfört med andra orter som verkar göra sport i att stänga liftarna så fort som möjligt efter lunch..sen var ju förra säsongen katastrof snömässigt för många anläggningar som nämns här i tråden. Har man t ex elbil är kungsan kanon med bra laddare så man tar sig både dit och hem utan mankemang över en helg. Jag vet att de har skurit ner på kvällsåkningen. Tror inte det är varje dag längre... Stänger de kvällsåkningen helt så........ja då skulle nog jag åka någon timma till även om man måste ladda. Så får man ju kolla lite på när på säsongen vi snackar om. Jag har suttit i januari och kollat på Utbildningsradion på tv i ett sönderblåst Åre och fått rapporter från polare som har highlife i kungsan!!! Polare som kan bli sura på att jag skriver om kvällsåkningen...sånt ska man ju hålla tyst om!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1205838, member: 163608"] Kungsbergets första adventshelger brukar vara grymt bra och prisvärda om man vill komma på snö snabbt. Förra året var det väldigt lite snö och den helgen var väl lite sådär. All snö som kom i oktober försvann innan de öppnade och de hade inte så många pister öppna. Jag skulle inte rekommendera Kungsberget till någon som skulle kunna bygga upp en förväntning att det är något det inte är. Men jag tycker Kungsberget är grymt med tanke på närheten till sydöstra och mellersta Sverige och att liftarna har öppet sent med bra belysning..... Efter 16 tiden blir det glesare och glesare i backen och ibland känns det som att man har backen för sig själv. När ungarna var små kunde man gå in i boendet vid 14 tiden och ändå veta att man fick rejält med åkning efter någon timmes vila jämfört med andra orter som verkar göra sport i att stänga liftarna så fort som möjligt efter lunch..sen var ju förra säsongen katastrof snömässigt för många anläggningar som nämns här i tråden. Har man t ex elbil är kungsan kanon med bra laddare så man tar sig både dit och hem utan mankemang över en helg. Jag vet att de har skurit ner på kvällsåkningen. Tror inte det är varje dag längre... Stänger de kvällsåkningen helt så........ja då skulle nog jag åka någon timma till även om man måste ladda. Så får man ju kolla lite på när på säsongen vi snackar om. Jag har suttit i januari och kollat på Utbildningsradion på tv i ett sönderblåst Åre och fått rapporter från polare som har highlife i kungsan!!! Polare som kan bli sura på att jag skriver om kvällsåkningen...sånt ska man ju hålla tyst om!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Snösäkert och bra för barnfamilj inte för långt norrut?
Tillbaka
Topp