Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snösäkert v1-v2 ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Backside" data-source="post: 192329" data-attributes="member: 37201"><p>Ett alternativ är att ha is i magen och boka sent. Ett annat är att flyga och hyra bil för att sen köra runt.</p><p></p><p>Förra året gjorde jag och min fru just det och drog iväg på en tripp till Schweiz. Vi hade gett oss fan på att hitta bästa pudret... Varje morgon och eftermiddag kopplade jag upp mig på frugans laptop mot diverse vädersajter, snow-forecast, forum m m för att hitta det perfekta pudret. </p><p>Tyvärr är det enda som gäller att ha tur. Vi fick nysnö två dagar i Engelberg men sen var det till att åka spårat i Andermatt, Saas Fee, Verbier och Les Diablerets. </p><p>Detta trots att det SKULLE snöa enligt rapporterna... Det var inte helt kul när molnen som låg över Saas Fee när vi kom dit blåste över till Andermatt och där släppte 60 cm... Samma Andermatt som vi lämnat dagen innan...</p><p></p><p>Vi har haft riktig tur vid ett par tillfällen vecka 1, 2 och 3 men har också fått åka nysnö vecka 11, 12 och 13... Vi hade även "turen" att sitta insnöade/inregnade i La Grave. Då kom det tyvärr lite för mycket så vi kunde inte ta del av det härliga... Det kunde de som var kvar veckan efter däremot. Jag misstänker att de hade det riktigt, riktigt kul med snön...</p><p></p><p>Håll tummarna och be till någon däruppe att du befinner dig på rätt plats vid rätt tidpunkt så kanske du får åka med snorkel...</p><p></p><p>P.s Jag håller tummarna för dig om du gör det för mig i vinter... D.s</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Backside, post: 192329, member: 37201"] Ett alternativ är att ha is i magen och boka sent. Ett annat är att flyga och hyra bil för att sen köra runt. Förra året gjorde jag och min fru just det och drog iväg på en tripp till Schweiz. Vi hade gett oss fan på att hitta bästa pudret... Varje morgon och eftermiddag kopplade jag upp mig på frugans laptop mot diverse vädersajter, snow-forecast, forum m m för att hitta det perfekta pudret. Tyvärr är det enda som gäller att ha tur. Vi fick nysnö två dagar i Engelberg men sen var det till att åka spårat i Andermatt, Saas Fee, Verbier och Les Diablerets. Detta trots att det SKULLE snöa enligt rapporterna... Det var inte helt kul när molnen som låg över Saas Fee när vi kom dit blåste över till Andermatt och där släppte 60 cm... Samma Andermatt som vi lämnat dagen innan... Vi har haft riktig tur vid ett par tillfällen vecka 1, 2 och 3 men har också fått åka nysnö vecka 11, 12 och 13... Vi hade även "turen" att sitta insnöade/inregnade i La Grave. Då kom det tyvärr lite för mycket så vi kunde inte ta del av det härliga... Det kunde de som var kvar veckan efter däremot. Jag misstänker att de hade det riktigt, riktigt kul med snön... Håll tummarna och be till någon däruppe att du befinner dig på rätt plats vid rätt tidpunkt så kanske du får åka med snorkel... P.s Jag håller tummarna för dig om du gör det för mig i vinter... D.s [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snösäkert v1-v2 ?
Tillbaka
Topp