Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snösäkraste stället i Alperna?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 114870" data-attributes="member: 26232"><p>Jag kan skriva lite om Schweiz som komplement till Gubbfans utmärkta inlägg. Verbier har haft en rätt dålig säsong med ganska lite snö högt upp på berget jämfört med normalt. Både runt Attelas och borta mot Tortin har det stuckit fram väldigt mycket mer klippor och sten jämfört med "normalt". Saas Fee har haft ungefär motsvarande förhållanden, Zermatt har jag inte lyckats besöka i år.</p><p></p><p>Crans Montana var sådär när jag var där för en månad sen. Gstaad hade tydligen fantastiska förhållanden förra helgen med folktomt och knädjup lössnö. Längre österut har Engelberg haft bra med snö och Andermatt har som någon annan skrev inte varit dåligt men inte på några sätt sensationellt (1.5 meter mindre snö än normalt). </p><p></p><p>Bästa åkningen för min del (bottenlöst puder, ingen eller liten konkurrens om snön) har i år varit i Avoriaz och Megève. Förra året var Verbier överlägset bäst, i år har det stället mest orsakat belagsskador och böjda stålkanter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 114870, member: 26232"] Jag kan skriva lite om Schweiz som komplement till Gubbfans utmärkta inlägg. Verbier har haft en rätt dålig säsong med ganska lite snö högt upp på berget jämfört med normalt. Både runt Attelas och borta mot Tortin har det stuckit fram väldigt mycket mer klippor och sten jämfört med "normalt". Saas Fee har haft ungefär motsvarande förhållanden, Zermatt har jag inte lyckats besöka i år. Crans Montana var sådär när jag var där för en månad sen. Gstaad hade tydligen fantastiska förhållanden förra helgen med folktomt och knädjup lössnö. Längre österut har Engelberg haft bra med snö och Andermatt har som någon annan skrev inte varit dåligt men inte på några sätt sensationellt (1.5 meter mindre snö än normalt). Bästa åkningen för min del (bottenlöst puder, ingen eller liten konkurrens om snön) har i år varit i Avoriaz och Megève. Förra året var Verbier överlägset bäst, i år har det stället mest orsakat belagsskador och böjda stålkanter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snösäkraste stället i Alperna?!
Tillbaka
Topp