Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snöskor med stegjärn?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Niiiicke" data-source="post: 366014" data-attributes="member: 75222"><p>Nu har jag VERKLIGEN gått igenom allt jag hittat om snöskor dvs. märken, olika modeller och allt sånt skit. Jag måste säga att som snowboardåkare så måste snöskor med öppning för stegjärn vara den absolut bästa modellen. Någon som har tips på märken?Konstigt nog är det ytterst få märken som har det. De flesta snöskor har några stegjärnstaggar längst fram men man måste få betydligt bättre fäste om man har riktiga stegjärn som går ner längst snöskon? Då har man garderat sig för både snö och is, för skon måste bära upp en lika bra oavsett om man har stegjärn eller inte tycker jag.</p><p></p><p>Sen fick jag höra att det är bättre att satsa på plast på snöskon än aluminium pga. på höga höjder så kan aluminium spricka. Kan det verkligen stämma? I såfall ligger spade och sond av aluminium verkligen i riskzonen att spricka också ju. Fast aluminium ska vara mer hållbart än kolfiber i alla fall tydligen.</p><p></p><p>Sen gäller det att ta tillräckligt stora snöskor som kan bära upp en ur snön. Någon som vet hur stora snöskor man ska ha om man väger ca. 90-95 kg, har storlek 45 på fötterna och är 195 cm lång?</p><p></p><p>Sen kom jag även in på splitboard, som tydligen skulle vara ett alternativ till snöskor. Men det verkar lite si och så med åsikterna om den. Letade på burtons hemsida som tydligen skulle ha en men såg ingen där. Rent spontant så tror jag att man tummar på åkkänslan om man tar en splitboard vs. "vanlig# snowboard. Man går på tur pga. känslan att åka nerför berget och inte tvärtom. Men roligt om man kan ta sig upp på berget så behagligt och smärtfritt som möjligt visserligen.</p><p></p><p>Kom gärna med åsikter, ska sluta skriva nu har redan skrivit förmycket redan...hehe.</p><p></p><p>Over and out!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Niiiicke, post: 366014, member: 75222"] Nu har jag VERKLIGEN gått igenom allt jag hittat om snöskor dvs. märken, olika modeller och allt sånt skit. Jag måste säga att som snowboardåkare så måste snöskor med öppning för stegjärn vara den absolut bästa modellen. Någon som har tips på märken?Konstigt nog är det ytterst få märken som har det. De flesta snöskor har några stegjärnstaggar längst fram men man måste få betydligt bättre fäste om man har riktiga stegjärn som går ner längst snöskon? Då har man garderat sig för både snö och is, för skon måste bära upp en lika bra oavsett om man har stegjärn eller inte tycker jag. Sen fick jag höra att det är bättre att satsa på plast på snöskon än aluminium pga. på höga höjder så kan aluminium spricka. Kan det verkligen stämma? I såfall ligger spade och sond av aluminium verkligen i riskzonen att spricka också ju. Fast aluminium ska vara mer hållbart än kolfiber i alla fall tydligen. Sen gäller det att ta tillräckligt stora snöskor som kan bära upp en ur snön. Någon som vet hur stora snöskor man ska ha om man väger ca. 90-95 kg, har storlek 45 på fötterna och är 195 cm lång? Sen kom jag även in på splitboard, som tydligen skulle vara ett alternativ till snöskor. Men det verkar lite si och så med åsikterna om den. Letade på burtons hemsida som tydligen skulle ha en men såg ingen där. Rent spontant så tror jag att man tummar på åkkänslan om man tar en splitboard vs. "vanlig# snowboard. Man går på tur pga. känslan att åka nerför berget och inte tvärtom. Men roligt om man kan ta sig upp på berget så behagligt och smärtfritt som möjligt visserligen. Kom gärna med åsikter, ska sluta skriva nu har redan skrivit förmycket redan...hehe. Over and out! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snöskor med stegjärn?
Tillbaka
Topp