Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Snöskor och stavar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 982652" data-attributes="member: 29149"><p>Äh, det där med att inte kunna hänga på skidåkare, jag är skeptisk. Det beror helt på hur mycket du ska knata. Om man kör liftburet och bara hikar 1-2 timmar så brukar det bli rätt jämt. Jag börjar knata på 1 min och kommer då 15 min före de alltid lika slöa skidåkarna. Sedan kommer de ifatt mig och förbi mig, sedan måste de fippla med sina grejor och klaga över nåt som strular och då är jag ifatt igen. Sedan drar de före igen och jag kommer ikapp på toppen när de fipplar ihop grejorna och klistrar in sig i hudarna. Under tiden har splitboardåkaren inte hunnit montera ännu. Man kan oftast ändå inte hika tillsammans av lavinsäkerhetsskäl. Stavar är skönt, skor är bra men ofta går det till och med fint att bootpacka om man inte fuskat med träningen under hösten. Jag har inte åkt i Japan men väl 3 säsonger i Kanada och oklart antal i alperna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 982652, member: 29149"] Äh, det där med att inte kunna hänga på skidåkare, jag är skeptisk. Det beror helt på hur mycket du ska knata. Om man kör liftburet och bara hikar 1-2 timmar så brukar det bli rätt jämt. Jag börjar knata på 1 min och kommer då 15 min före de alltid lika slöa skidåkarna. Sedan kommer de ifatt mig och förbi mig, sedan måste de fippla med sina grejor och klaga över nåt som strular och då är jag ifatt igen. Sedan drar de före igen och jag kommer ikapp på toppen när de fipplar ihop grejorna och klistrar in sig i hudarna. Under tiden har splitboardåkaren inte hunnit montera ännu. Man kan oftast ändå inte hika tillsammans av lavinsäkerhetsskäl. Stavar är skönt, skor är bra men ofta går det till och med fint att bootpacka om man inte fuskat med träningen under hösten. Jag har inte åkt i Japan men väl 3 säsonger i Kanada och oklart antal i alperna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Snöskor och stavar
Tillbaka
Topp