Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snöskor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1199856" data-attributes="member: 66286"><p>Snöskor är ett gissel. Jag tyckte sånt funkade bra. Tills jag fick prova att tura med lagg. Det är inte ens samma planet.</p><p>Men. Om man kör med snöskor så påstår jag att det största gisslet är att få skorna bra fästa. Jag tog en gammal snowboard-bindning som jag borrade fast. Betydligt bättre än dragsnörena som sitter out of the box.</p><p>Jag har sett på XXL några plastvarianter med en liten ny take på snöskor. De verkar iaf ta upp mycket yta, som ju är grundstenen i det hela, men med låg vikt. Hade jag varit tvungen att använda sköskor hade jag nog tagit dem.</p><p></p><p>Det ultimata hade förstår varit lagg upp. Mitt hemmabygge-projekt när jag får feeling är att bygga en kostskidsvariant av typ bob-medar med stighud. Jag tror teoretiskt det kan funka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1199856, member: 66286"] Snöskor är ett gissel. Jag tyckte sånt funkade bra. Tills jag fick prova att tura med lagg. Det är inte ens samma planet. Men. Om man kör med snöskor så påstår jag att det största gisslet är att få skorna bra fästa. Jag tog en gammal snowboard-bindning som jag borrade fast. Betydligt bättre än dragsnörena som sitter out of the box. Jag har sett på XXL några plastvarianter med en liten ny take på snöskor. De verkar iaf ta upp mycket yta, som ju är grundstenen i det hela, men med låg vikt. Hade jag varit tvungen att använda sköskor hade jag nog tagit dem. Det ultimata hade förstår varit lagg upp. Mitt hemmabygge-projekt när jag får feeling är att bygga en kostskidsvariant av typ bob-medar med stighud. Jag tror teoretiskt det kan funka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snöskor
Tillbaka
Topp