Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snöskor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Niiiicke" data-source="post: 516726" data-attributes="member: 75222"><p>Fast ang. stighudar handlar ju allt hur brant det är. Det är ju lika med snöskor även om du har typ någon stegjärnstagg under dem och rätt bra fäste med alla taggar. Men vissa branter kan kräva och underlätta med stegjärn också. Köpte själv ett par stegjärn från grivel G10 wide, enda som verkligen passar för snowboardboots som jag har sett. Dock ej för snorbrant isklättring. Sen kan man dra diskussionen hur lång som helst och komma in på mer prylar som behövs ang. glaciärer och så men vi stoppar här tror jag...hehe.</p><p></p><p>Men ett tillägg till snöskor är stavar tredelade som du lätt kan fälla ihop och klämma in i ryggsäcken. Skönt att ha en isyxa när man vandrar med snöskorna och snowboarden också. Det behövs inte någon mer avancerad om du inte verkligen SKA isklättra. Jag har beställt BD venom <a href="http://www.blackdiamondequipment.com/gear/venom.php" target="_blank">http://www.blackdiamondequipment.com/gear/venom.php</a></p><p> </p><p>Ang. ryggsäck är nog min 9-10 år men den håller än. Är rena ryggsäcksdjungeln nu med egenskaper hit och dit. Men försök ta en lagomt stor ryggsäck, inte förstor och inte förliten ang. volymen. På min ryggsäck har jag ett snowboardfäste som jag klickar på utsidan på ryggsäcken som jag kan ha snowboarden på. När jag åker nerför brukar jag dra fast snöskorna där, funkar väldigt bra faktiskt. Har inte sett någon ryggsäck med något specifikt snöskofäste. Kan tyvärr inte tipsa om någon specifik ryggsäckmodell men haglöf kan jag bara säga bra om visserligen. Men viktiga egenskaper på en ryggsäck för en snowboardåkare tycker jag är fäste för snowboard både vågrätt och lodrätt helst, fäste för isyxa, snöskor och 3 - delade stavar. Och att volymen på ryggsäcken är praktiskt samtidigt som du får med dig allt skit som du vill trycka ner i ryggsäcken. De hade faktiskt ett test på ryggsäckar i åka skidor för några nummer sedan vilken som var bäst, för skidåkare visserligen. Om du vill kan jag leta efter det numret och säga vilken rygga de tyckte var mest praktiskt för skidåkning. Dakine helipro är väl kultförklarad av alla säsongare visserligen.</p><p></p><p>Sen tar jag förgivet att du har en tranceiver du kan använda, spade, sond och kunskap om laviner och ev. glaciärer. Underskatta aldrig att hyra en guide. </p><p></p><p>Over and out!/NICKE</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Niiiicke, post: 516726, member: 75222"] Fast ang. stighudar handlar ju allt hur brant det är. Det är ju lika med snöskor även om du har typ någon stegjärnstagg under dem och rätt bra fäste med alla taggar. Men vissa branter kan kräva och underlätta med stegjärn också. Köpte själv ett par stegjärn från grivel G10 wide, enda som verkligen passar för snowboardboots som jag har sett. Dock ej för snorbrant isklättring. Sen kan man dra diskussionen hur lång som helst och komma in på mer prylar som behövs ang. glaciärer och så men vi stoppar här tror jag...hehe. Men ett tillägg till snöskor är stavar tredelade som du lätt kan fälla ihop och klämma in i ryggsäcken. Skönt att ha en isyxa när man vandrar med snöskorna och snowboarden också. Det behövs inte någon mer avancerad om du inte verkligen SKA isklättra. Jag har beställt BD venom [URL]http://www.blackdiamondequipment.com/gear/venom.php[/URL] Ang. ryggsäck är nog min 9-10 år men den håller än. Är rena ryggsäcksdjungeln nu med egenskaper hit och dit. Men försök ta en lagomt stor ryggsäck, inte förstor och inte förliten ang. volymen. På min ryggsäck har jag ett snowboardfäste som jag klickar på utsidan på ryggsäcken som jag kan ha snowboarden på. När jag åker nerför brukar jag dra fast snöskorna där, funkar väldigt bra faktiskt. Har inte sett någon ryggsäck med något specifikt snöskofäste. Kan tyvärr inte tipsa om någon specifik ryggsäckmodell men haglöf kan jag bara säga bra om visserligen. Men viktiga egenskaper på en ryggsäck för en snowboardåkare tycker jag är fäste för snowboard både vågrätt och lodrätt helst, fäste för isyxa, snöskor och 3 - delade stavar. Och att volymen på ryggsäcken är praktiskt samtidigt som du får med dig allt skit som du vill trycka ner i ryggsäcken. De hade faktiskt ett test på ryggsäckar i åka skidor för några nummer sedan vilken som var bäst, för skidåkare visserligen. Om du vill kan jag leta efter det numret och säga vilken rygga de tyckte var mest praktiskt för skidåkning. Dakine helipro är väl kultförklarad av alla säsongare visserligen. Sen tar jag förgivet att du har en tranceiver du kan använda, spade, sond och kunskap om laviner och ev. glaciärer. Underskatta aldrig att hyra en guide. Over and out!/NICKE [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snöskor
Tillbaka
Topp