Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snöskor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 985886" data-attributes="member: 74439"><p>Det går utmärkt att använda vandringskängor, förutsatt att de är lämpade för vintermiljö.</p><p></p><p>Själv använder jag snöskor från Redfeather som jag trivs bra med. De har en genomtänkt bindning som är enkel och lätt att ta sig i och ur även med tjocka vantar på, och begåvade med stegjärn under som är värt mer än man tror i kuperad terräng.</p><p>Den vanligaste fallgropen är dock att man köper för små snöskor, chansa hellre på en storlek större och ta med kläder och eventuell ryggsäck i beräkningarna när du funderar över din vikt.</p><p></p><p>Ytterligare ett tips är att använda stavar, varför detta inte är självklart förstår jag inte, men jag har stött på många som vinglar omkring utan stavar och alla har reagerat likadant när jag har låtit dem pröva med mina stavar, det är enklare och bekvämare!</p><p></p><p>Och som alltid får man vad man betalar för, tänk på att det förmodligen inte är inne i stugvärmen som snöskorna kommer att gå sönder/trilskas.</p><p></p><p>//Tompan</p><p></p><p>Edit: Jag använder mina snöskor inne i skogen, om ni är intresserade av rena fjällturer så är det klokare att köpa skidor för det ändamålet då det är betydligt snabbare och mindre ansträngande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 985886, member: 74439"] Det går utmärkt att använda vandringskängor, förutsatt att de är lämpade för vintermiljö. Själv använder jag snöskor från Redfeather som jag trivs bra med. De har en genomtänkt bindning som är enkel och lätt att ta sig i och ur även med tjocka vantar på, och begåvade med stegjärn under som är värt mer än man tror i kuperad terräng. Den vanligaste fallgropen är dock att man köper för små snöskor, chansa hellre på en storlek större och ta med kläder och eventuell ryggsäck i beräkningarna när du funderar över din vikt. Ytterligare ett tips är att använda stavar, varför detta inte är självklart förstår jag inte, men jag har stött på många som vinglar omkring utan stavar och alla har reagerat likadant när jag har låtit dem pröva med mina stavar, det är enklare och bekvämare! Och som alltid får man vad man betalar för, tänk på att det förmodligen inte är inne i stugvärmen som snöskorna kommer att gå sönder/trilskas. //Tompan Edit: Jag använder mina snöskor inne i skogen, om ni är intresserade av rena fjällturer så är det klokare att köpa skidor för det ändamålet då det är betydligt snabbare och mindre ansträngande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snöskor
Tillbaka
Topp