Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
🏔️ Är det bara vi – eller har skidresor blivit orimligt dyra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1331514" data-attributes="member: 144594"><p>Ja man slits mellan frustration och glädje. Vi svenskar har ju kollektivt/politiskt sedan länge valt att prioritera annat än ekonomisk tillväxt och rikedom (usch!), så det är ju inte så konstigt att vi inte har lika mycket råd längre. Efterfrågan från andra länder (och rikingar i Sverige) driver upp priserna på den begränsade marknad det faktiskt handlar om. Vi andra får nöja oss med litet enklare boenden, undvika högsäsongen och använda vår list och erfarenhet av att boka på ett prisvärt sätt. Och det går, faktiskt. </p><p></p><p>Jobbigast tycker jag är att få ihop en vettig transfer, om det inte går tåg ända fram till skidorten. Det blir oftast hyrbil för vår del, och biluthyrarna gör ju allt för att plocka oss på pengar. Eller att vi kör med vår elbil ner, men det är ju faktiskt ganska jobbigt. Ibland längtar jag efter en riktig pensionärs-charter med full transfer till hotellets port. Så som de flesta gjorde förr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1331514, member: 144594"] Ja man slits mellan frustration och glädje. Vi svenskar har ju kollektivt/politiskt sedan länge valt att prioritera annat än ekonomisk tillväxt och rikedom (usch!), så det är ju inte så konstigt att vi inte har lika mycket råd längre. Efterfrågan från andra länder (och rikingar i Sverige) driver upp priserna på den begränsade marknad det faktiskt handlar om. Vi andra får nöja oss med litet enklare boenden, undvika högsäsongen och använda vår list och erfarenhet av att boka på ett prisvärt sätt. Och det går, faktiskt. Jobbigast tycker jag är att få ihop en vettig transfer, om det inte går tåg ända fram till skidorten. Det blir oftast hyrbil för vår del, och biluthyrarna gör ju allt för att plocka oss på pengar. Eller att vi kör med vår elbil ner, men det är ju faktiskt ganska jobbigt. Ibland längtar jag efter en riktig pensionärs-charter med full transfer till hotellets port. Så som de flesta gjorde förr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
🏔️ Är det bara vi – eller har skidresor blivit orimligt dyra?
Tillbaka
Topp