Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
🏔️ Är det bara vi – eller har skidresor blivit orimligt dyra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1331519" data-attributes="member: 175247"><p>Ja, vi svenskar är ett märkligt folk som tror att vi är de mest normala och „lagom“ i hela världen. Efter att ha jobbat större delen av min yrkeskarriär internationellt med huvudsak utländska kollegor och kunder runt om i världen, kan jag konstatera att vi svenskar är synnerligen avvikande i våra värderingar jmf med de flesta andra nationaliteter. Och det är väldigt ofta inte till det bättre.</p><p></p><p>Jag åkte faktiskt för första gången på många år på en skidcharterresa förra säsongen och en av resorna denna säsongen blir också en charter. Prismässigt tror jag faktiskt inte det hade gått att få till motsvarande resa anordnad privat till ett lika bra pris för de resor jag har bokat.</p><p>Fördelar:</p><p>- Transfer är arrangerat vid ankomst</p><p>- I transferbussen får man ett kuvert innehållande både liftkort, pistkarta och veckoprogram.</p><p>- Bra möjligheter att träffa nya bekantskaper</p><p>Nackdelar:</p><p>- Bagagebegränsningar med charterflyg.</p><p>- Ingen relax med god mat och dryck i loungen.</p><p>- Litet urval av resmål.</p><p></p><p>Men för en hel familj blir det dyrt, vi är bara två som reser tillsammans numera. För en familj med flera barn är egen bil + egen hotellbokning det ekonomiskt bästa alternativet.</p><p>Även om vi bara reser två så gör vi ändå de flesta skidresor med egen bil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1331519, member: 175247"] Ja, vi svenskar är ett märkligt folk som tror att vi är de mest normala och „lagom“ i hela världen. Efter att ha jobbat större delen av min yrkeskarriär internationellt med huvudsak utländska kollegor och kunder runt om i världen, kan jag konstatera att vi svenskar är synnerligen avvikande i våra värderingar jmf med de flesta andra nationaliteter. Och det är väldigt ofta inte till det bättre. Jag åkte faktiskt för första gången på många år på en skidcharterresa förra säsongen och en av resorna denna säsongen blir också en charter. Prismässigt tror jag faktiskt inte det hade gått att få till motsvarande resa anordnad privat till ett lika bra pris för de resor jag har bokat. Fördelar: - Transfer är arrangerat vid ankomst - I transferbussen får man ett kuvert innehållande både liftkort, pistkarta och veckoprogram. - Bra möjligheter att träffa nya bekantskaper Nackdelar: - Bagagebegränsningar med charterflyg. - Ingen relax med god mat och dryck i loungen. - Litet urval av resmål. Men för en hel familj blir det dyrt, vi är bara två som reser tillsammans numera. För en familj med flera barn är egen bil + egen hotellbokning det ekonomiskt bästa alternativet. Även om vi bara reser två så gör vi ändå de flesta skidresor med egen bil. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
🏔️ Är det bara vi – eller har skidresor blivit orimligt dyra?
Tillbaka
Topp