Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
🏔️ Är det bara vi – eller har skidresor blivit orimligt dyra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrDim" data-source="post: 1331530" data-attributes="member: 176381"><p>Känns dock som marginalen på skidresor till alperna är lägre än på solresor till medelhavet. Det är inte billigt men många gånger får man t ex liftkort och boende med för samma pris som bara boende om man kollar själv är min känsla. Nu bor ju jag så att flyg är det enda vettiga om man inte vill spendera en vecka med tåg/bil för att ta sig ned och upp.</p><p></p><p>Jämför man med solresor får man ofta 2v för samma pris som 1v i paket när man bokar själv. Sen brukar transfer på solresor för det mesta vara rent ut sagt ett rån, 1000kr för en bussresa på 20min, som dock drar ut på tiden till 1h 20min för att Bengt 77år ska gå och kissa och Berit hittade inte sitt bagage plus 90 stopp på olika hotell. En taxi för samma sträcka kostar 200-300kr.</p><p></p><p>En transfer på skidresa till Dolomiterna t ex däremot motsvarar ofta 2-3h buss och där är tidsvinsten inte lika stor och priset för en hyrbil en vecka drar lätt iväg. Nu har jag ju fortfarande inte kommit iväg till alperna på vintern men åker varje år till Italien på sommaren där jag sätter ihop hela resan själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrDim, post: 1331530, member: 176381"] Känns dock som marginalen på skidresor till alperna är lägre än på solresor till medelhavet. Det är inte billigt men många gånger får man t ex liftkort och boende med för samma pris som bara boende om man kollar själv är min känsla. Nu bor ju jag så att flyg är det enda vettiga om man inte vill spendera en vecka med tåg/bil för att ta sig ned och upp. Jämför man med solresor får man ofta 2v för samma pris som 1v i paket när man bokar själv. Sen brukar transfer på solresor för det mesta vara rent ut sagt ett rån, 1000kr för en bussresa på 20min, som dock drar ut på tiden till 1h 20min för att Bengt 77år ska gå och kissa och Berit hittade inte sitt bagage plus 90 stopp på olika hotell. En taxi för samma sträcka kostar 200-300kr. En transfer på skidresa till Dolomiterna t ex däremot motsvarar ofta 2-3h buss och där är tidsvinsten inte lika stor och priset för en hyrbil en vecka drar lätt iväg. Nu har jag ju fortfarande inte kommit iväg till alperna på vintern men åker varje år till Italien på sommaren där jag sätter ihop hela resan själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
🏔️ Är det bara vi – eller har skidresor blivit orimligt dyra?
Tillbaka
Topp