Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
🏔️ Är det bara vi – eller har skidresor blivit orimligt dyra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1331541" data-attributes="member: 175247"><p>Oavsett vår löneutveckling så hade våra pengar varit betydligt mer värda nu om vi gått med då.</p><p>Jag har inte bemödat mig med att titta på statistik, men min generella uppfattning som baseras på vad kollegor och medarbetare i andra länder ända sedan tiden före Euro omröstningen har fått i årliga löneökningar i procent, är att de inte har varit mindre än våra.</p><p></p><p>Den dyraste resan jag har gjort var till Vars Foret Blanche förra året. Hyrbilen som användes till transfer 2x40 mil stod stilla hela veckan till en kostnad av 7.000kr. Hotellet var också det dyraste vi har bott på (men långt ifrån det bästa). Frankrike är märkligt dyrt i förhållande till standarden, vilket är konstigt med tanke på att fransmännen tjänar sämre än tyskar och österrikare.</p><p>Italien ligger prismässigt ungefär som Österrike. Kanske lite billigare mat på små skidorter i Italien. Deras löner ligger även under Frankrikes.</p><p></p><p>Nästa vecka åker vi på en paketresa där vi bor på bra hotell med halvpension, transfer och liftkort ingår. Lunch och måltidsdryck är det som tillkommer.</p><p>Vi betalar 43.000kr inkl. skidfrakt för två personer. Det hade gått att komma något lite under det genom att boka själv och köra bil ner, men då hade vi behövt förbruka vars en extra semesterdag, så totalt sätt hade det inte blivit billigare.</p><p>Att tänka på om man kör till Alperna med bil som man äger själv är att om man räknar in hela milkostnaden så blir det ganska dyrt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1331541, member: 175247"] Oavsett vår löneutveckling så hade våra pengar varit betydligt mer värda nu om vi gått med då. Jag har inte bemödat mig med att titta på statistik, men min generella uppfattning som baseras på vad kollegor och medarbetare i andra länder ända sedan tiden före Euro omröstningen har fått i årliga löneökningar i procent, är att de inte har varit mindre än våra. Den dyraste resan jag har gjort var till Vars Foret Blanche förra året. Hyrbilen som användes till transfer 2x40 mil stod stilla hela veckan till en kostnad av 7.000kr. Hotellet var också det dyraste vi har bott på (men långt ifrån det bästa). Frankrike är märkligt dyrt i förhållande till standarden, vilket är konstigt med tanke på att fransmännen tjänar sämre än tyskar och österrikare. Italien ligger prismässigt ungefär som Österrike. Kanske lite billigare mat på små skidorter i Italien. Deras löner ligger även under Frankrikes. Nästa vecka åker vi på en paketresa där vi bor på bra hotell med halvpension, transfer och liftkort ingår. Lunch och måltidsdryck är det som tillkommer. Vi betalar 43.000kr inkl. skidfrakt för två personer. Det hade gått att komma något lite under det genom att boka själv och köra bil ner, men då hade vi behövt förbruka vars en extra semesterdag, så totalt sätt hade det inte blivit billigare. Att tänka på om man kör till Alperna med bil som man äger själv är att om man räknar in hela milkostnaden så blir det ganska dyrt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
🏔️ Är det bara vi – eller har skidresor blivit orimligt dyra?
Tillbaka
Topp