Snow-racer?

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
Snow-racer?
Försök hitta en begagnad någonstans. Sen letar du efter plåt skivor och sågar till och skruvar fast under skenorna. Jävla vad det går.

Snow-racer?
Köp en vanlig & fixa till den själv. Böj upp skidorna i bak så får du twintip och kan landa baklänges. Man kan även sätta dit ett BMX styre och ta bort den lilla fjädern som håller fast framskidan så man kan göra t.e.x Barspin och
X-Up. Ett annat tips är att ta bort bromsen för den är bara i vägen.

Snow-racer?
Jag är kingen på att köra snowracer.. Försök slå min (utan att slå er).. Åkte in mot en liten kick, tvärsvängde före, och som rullade av hoppet, vred mig 90 grader till, och landade baklänges..

Det enda rätta är att böja upp bak, och glöm inte framskidan!
En annan sak man kan göra, är att man tar en kantslip (med vanlig träfil) och vässar kanterna under framskidan, gör att det svänger mycket mycket bättre.

Och självklart ska man ha broms, är ytterst viktigt i vissa situationer. Vi var 2 pers på en snowracer i en hyfsat brant lutande backe (över 100 höjdmeter), som var feldocerad.. Det höll på att gå illa, men med lite kravt så löste det sig.. Måste ha gått typ 70, uppskatade vi det till.

Snow-racer?
Ileberg: Haha, störtlopp med snowracer, fan vad soft... men gör samma sak fast skruva på plåtskivor under. Satan, det går inte att svänge, det går fort som satan.

Snow-racer?
Vi körde med stigas stora modell som vi dragit fast gamla lagg på samt en avsågad skida till fronten...

Undrar om man kan få tag på ett par tillräckligt korta TT, var ju en lysande idé att ha twintip på SR...
BMX styret får helt klart fyra stjärnor av mig... Jag är redan på väg ut till någon av Halmstads skolor för att skruva av ett styre.

TT borde man kunna plocka med sig hem i veckan från Sälen...

;-)

Snow-racer?
Jag ska fan bygga om min gamla snow-racer. Sätta ratt/styre på, sen en stol och sen sätta plåt skivor onder de stora skenorna, och på fram skenan så ska jag fixa så det blir två tjocka saker som går ner i snön så man kan styra bättre. Då kommer bakre delen att slira som fan, som en bil på is. Fett kul... =D

Snow-racer?
Jag såg en grym snowracer i en stadiumkatalog... var typ proffessionell nästan... hade carvingskida fram (kort) och droppformad sits (vet inte varför).... kostade endast 499!!!

Snow-racer?
hehehe.. skall spela in en snowracerfilm i vinter.. om nåra "årebor eller folk som kommer vara uppe hela vintern"
vill vara med.. kontakta mig.

Snow-racer?
Ok... men den var nog ändå för barn. De säljer nog inte "proffisonella snow-racers" på stadium. Men vad vet jag, har inte sett katalogen.

Snow-racer?
Kommer ni ihåg de hemsak dvärg twintipsen.. snowblades.. nu har ni iaf kommit på ett användnings område för dem.. för nåt annat lär ju inte finnas.... :-P hehe..
Jag tror de till och med har rätt mått.. de kanske tänkte på det när de gjorde snowblades.. för att det skulle bri ett fiasko av allt.. men som skidor till snowracern funkar..
Jag har hur som hellst.. satt en 360 med snowracern.. kolla in www.sxbc.nu de drar backflip o grejor.. de var på Vinterland.. de är ruskigt seriösa..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp