Snowblades bindning

yes_sir

Ny medlem
Snowblades bindning
Jag tycker det är lite obehagligt med den här bindningen det oftast är på snowblades.. vet inte vad den heter, men inte en slalomskid-bindning alltså. Ibland när man hoppar och ramlar så kommer skidorna under en, och det gör ganska ont. Skulle vara bättre om de löste ut sig istället.
Vet någon om man kan byta till utlösningsbindning på blades??

Snowblades bindning
Visst finns det snowblades med självutlösande bindning.
De kostar runt 1000-lappen, tror inte du bara kan köpa bindning dock. Sorten är ganska ny på marknaden, tidigare har det bara funnits "kläm-på-bindningar".

"Vanliga" snowblades utan utlösande bindning är ännu de absolut vanligaste i backarna.

Snowblades bindning
Det här var det taskigaste forumet jag någonsin besökt!! Idioter!!
Ni tror ju att jag är en fjortis som aldrig prövat nåt annat än blades. Sanningen: Jag är sjutton år, har åkt slalom/bräda i tio år nu och börjat tröttna, söker nya utmaningar. Gillar att tricka med blades helt enkelt. Så ska det vara så jävla svårt att fatta att det finns folk som är BRA på blades? Som GILLAR blades? Som faktiskt äger ett par coola carvingskidor som hon använder. Som faktiskt åker två veckor på skidsemester till Åre/Sälen varje jävla år.

Så sluta klaga!!!!!!!!!!

Men tack ni som gett seriösa svar, jag ska ta reda på mera.. Thanks!

Snowblades bindning
Hej, tycker att du har alldeles rätt när det gäller idioterna på denna sidan. Så länge man har kul så spela det ingen roll vad man åka på...
Jag själv kör Twin-Tip men har oxo 4 par blades, jag har Canon blades från Canada(skiboards), jag kan rekomendera dessa eller LINE, dom är lite bredare än vanlig blades. Dom som jag kör på är 99cm och 120mm tip/tail med 100 midjan, kelt svart och heter M7, jag har oxo ett par 90 med 130mm tip/tail med 100 midja som heter HERITAGE som är vit med en retro design.
Angåande bindningar så ska du nog går in på GETboards.com, dom har bindningar som passar till dom amerikansk skiboards (4 hål monterad) kanske inte passar dina blades men du blir kanske sugen att köpa lite mer skiboard stuk när du ser dom.

Blade ON!

Snowblades bindning
Bo87:
Dock är det ganska lätt även för nybörjare att göra tricks på blades. Jag kan klämma till med ett annat väldigt kul användningsområde: offpist.
TT kan säkert användas till ganska mycket det med, men det tar inte ifrån blades rätten till att göra samma saker.

Snowblades bindning
hehe verkar som om blades är ett lite känsligt ämne här på skiiidforumet.

Snowblades bindning
Det är jävligt irriterande att varenda jävla människa skriver samma sak på detta forum. Kan jag få yttra mig eller ska jag bara hålla käften?

Jag undrar ifall salomon twintip finns kortare än 140 cm?

Så, det var väl en bra fråga. Jag nämnde inte ens ordet snowblades. Ouups nu gjorde jag det visst. Kom igen och klaga på mig nu då!!!!

snowblades snowblades snowblades :) hahahahaha

Snowblades bindning
jag kan hålla med om att det ser lite roligt ut när folk åker runt med SB, men om de gillar de så ska de få åka. tänk om Jon Olsson hade kört SB då skulle alla ni som klagar tycka att det var astufft och ashäftigt. stå på dig jessica.

själv föredrar jag TT.

Snowblades bindning
Hallå där.

Snowblades utan stavar och snowskate är framtiden!

Materialkrävande rekreation som skidor och snowboard är på tillbakagång. Snart behövs inga liftar och höga berg heller och man slipper de långa, tråkiga bilresorna till fjällen

Snowblades bindning
Nosferatu:
Man kan göra samma saker på blades, ja. det protesterade jag inte emot. men ta tex alla grabar bak på ett par skidor: Tailgrab, Toxicgrab, Illegal.. de här ser alla likadana ut på blades därför att hela glädjen med att graba förstörs av blades därför man skulle lika gärna kunna hålla sig om knäna!!

Snowblades bindning
Att ni orkar tjata om SB eller inte SB. Stick ut och åk istället, men det är väl som vanligt. De som tjatar mest åker sämst och snackar mest........
Stå på dig Jessica och åk det du tycker är skoj. Det är väl därför man åker?

///M

Snowblades bindning
Bo87:
Vilka trick man kan/inte kan göra är oväsentligt. Finns det något man inte kan göra får man helt enkelt göra något annat.
Det viktiga är att inga sorters fordon har ensamrätt på något, och att alla människor har lika stor rätt till att åka i backen med ett färdmedel som är tillåtet där.

PS.
Jag åker mest snowboard, inte snowblades
DS.

Snowblades bindning
Fattar inte att ni orkar hetsa upp er om SB. Skit i inlägget om ni inte är intresserade av det. Trodde att denna sidan skulle vara seriös......inte med en massa påhopp av folk.
Jag blir så djävla sur när jag ser folk som måste klaga på andra. Och den hetsjakt ni håller på med här skadar bara sporten. Det är ju nån slags "skidrasism".
Håller ni på och klankar på folk med gamla skidor med? Bara för de inte åker carving så som ni troligen gör?
Om ni nu tycker att man är spänning eller bara nördig så håll det för er själva, det är ju inte det den frågande vill veta.

///M

Snowblades bindning
Tja!
skit i alla fjollor som drygar.
det går att byta utt bindningarna.vilka blades har du?
haed har ju blades med bindningar, och salomon kan man ockåså byta på kasnke hare henke

Snowblades bindning
Det här var verkligen lågt. Kids, skärp er.

Jessica, det finns massor av avancerade snowblades. Det märke jag känner till som gör avancerade snowblades är http://www.lineskis.com. Klicka på Buy och sen på Hardgoods och så menyn till höger.

Korta twin-tip eller blades spelar väl ingen roll. Båda är säkert roliga att jibba med. Båda typerna kräver dessutom pistade backar/terrängparker. Kids (jag antar att just DU är 16 år), det finns plats för alla. Och jag blir lika glad varje gång jag ser någon som har roligt på snön istället för hemma vid datorn. Och om några år när jibber-generationen med sneda ryggar kollar bortom dom tillrättalagda parkerna och börjar se vad som försigår på BERGET så blir jag gladare än alla.

Visst, kalla mig farbror om ni vill. Men då kommer jag och smiskar er med mina fatskis och mina skarjärn. :)

Snowblades bindning
Hej !
Det är många här som klagar på snowblades.

Dom har dock en massa fördelar.

Bindningen är perfekt för att bära dom små lätta skidorna till afterskin !

Tar ingen plats i baklucken på bilen.

Inga stavar som är i vägen.

Snowblades går riktigt bra att carva med om det är hårdfrusen manchestarsnö och brant, då är det inga problem att få ner armbågen i snön.(det måste gå fort).

Tyvärr så åker alltför många utan att skära svängen, och då fladdrar skidorna som framvagnen på en gammal snöskoter med glapp i styrningen.

mvh Uffemannen

ps är det inte hårdfruset i backen åker jag såklart telisar!!

Snowblades bindning
Börjar bli trött på er nu, precis som någon sa, har ni inget vettigt att säga så strunta i inlägget!! De flesta som "hatade" SB var dock under femton år, så att... jag tar inte åt mig speciellt mycket av det längre.

Ha ett kul liv! Nu lämnar jag den här sajten för gott.

Snowblades bindning
Det går utmärkt att byta... det var en av skidlärarna som gjorde det där jag jobbar, bara som test, för det är rätt trist att ställa in 50+ par snowblades om en grupp ska ha det...

Snowblades bindning
Anledningen till att snowblades har dem bindningarna som inte löser ut är att de inte klassas som skidor och behöver därför inte ha en utlösande bindning.

För de ska klassa som skidor så måste d vara mer än 100cm.

Tillbaka
Topp