Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snowblades? fan heller!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knolpak" data-source="post: 66135"><p>Donnie_B, jo det är sant så sant. Men det som blir när en 4 åring åker blades är att dom små hårda sakerna går dit dom vill och 4 åringen får svårt att hålla koll på dom. Då mest pga tyngden och längden. Blir svårt att få skidorna att gå framåt om du förstår. På ett par "riktiga skidor" är kontrollen mycket bättre eftersom dom är lite längre och går rakare. Och visst är det ganska självklart att en 4 åring inte åker så bra på skidor som är gjorda för äldre och tyngre människor...</p><p></p><p>Men som sagt: Det är ju upp till var och en om man vill åka blades eller inte. Jag skulle aldrig göra det. Jag tycker inte det finns särskilt många ställen att åka på, och dessutom ser det allmänt tråkigt ut. Och det är MIN syn på saken...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knolpak, post: 66135"] Donnie_B, jo det är sant så sant. Men det som blir när en 4 åring åker blades är att dom små hårda sakerna går dit dom vill och 4 åringen får svårt att hålla koll på dom. Då mest pga tyngden och längden. Blir svårt att få skidorna att gå framåt om du förstår. På ett par "riktiga skidor" är kontrollen mycket bättre eftersom dom är lite längre och går rakare. Och visst är det ganska självklart att en 4 åring inte åker så bra på skidor som är gjorda för äldre och tyngre människor... Men som sagt: Det är ju upp till var och en om man vill åka blades eller inte. Jag skulle aldrig göra det. Jag tycker inte det finns särskilt många ställen att åka på, och dessutom ser det allmänt tråkigt ut. Och det är MIN syn på saken... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snowblades? fan heller!!
Tillbaka
Topp