Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
-snowblades??-
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik_Jonsson" data-source="post: 19069" data-attributes="member: 27938"><p>Ok för det första! blades är coolt! Dessutom gjorde Head en variant med riktig bindning i år så det så!! </p><p></p><p>Vi i Tege Teens använder ofta blades som ett pedagogiskt hjälpmedel för att lära folk feta hopp fast med en lättare daffy kontroll... </p><p></p><p>Allvarigt: Jag håller i mångt och mycket med dig, men faktum är att jag som skidlärare har haft mycket nytta av blades, då det är ett ypperligt sätt att lära folk skärande sväng; eftersom det är det enda sättet att svänga på dem. Dessutom måste man ha paralell skidföring för att de skall fungera på ett tillfredställande sätt, vilket ungefär 80% av skidåkarna skulle behöva lära sig.. </p><p></p><p>Vad jag sen tycker om folk som tror att man skall ha en 2 m mössa med bjällror, zinkpasta, jeans, och pilot brillor; som kommer och hyr "sådana här mini skidor", är ej nämnvärt. </p><p></p><p>ej heller snowblade jibbers kanke är så där sjukt imponerande, men dom är ju ändå bättre än mig, så vad kan jag säga...?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik_Jonsson, post: 19069, member: 27938"] Ok för det första! blades är coolt! Dessutom gjorde Head en variant med riktig bindning i år så det så!! Vi i Tege Teens använder ofta blades som ett pedagogiskt hjälpmedel för att lära folk feta hopp fast med en lättare daffy kontroll... Allvarigt: Jag håller i mångt och mycket med dig, men faktum är att jag som skidlärare har haft mycket nytta av blades, då det är ett ypperligt sätt att lära folk skärande sväng; eftersom det är det enda sättet att svänga på dem. Dessutom måste man ha paralell skidföring för att de skall fungera på ett tillfredställande sätt, vilket ungefär 80% av skidåkarna skulle behöva lära sig.. Vad jag sen tycker om folk som tror att man skall ha en 2 m mössa med bjällror, zinkpasta, jeans, och pilot brillor; som kommer och hyr "sådana här mini skidor", är ej nämnvärt. ej heller snowblade jibbers kanke är så där sjukt imponerande, men dom är ju ändå bättre än mig, så vad kan jag säga...? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
-snowblades??-
Tillbaka
Topp