Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard Boots
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 93284" data-attributes="member: 44213"><p>när jag köper dojjer eller säljer dojjer (när jag jobbar i sportbutik) så tänker jag alltid på följande.</p><p></p><p>1. när man tar på sig skon skall manalltid knyta den ordentligt </p><p></p><p>2. tänk på att skon är NY och därför hård i innerskon och EJ formad efter din fot ännu</p><p></p><p>3. tänk på hur du står när din fot/sko sitter fast i bindningen</p><p></p><p>................</p><p></p><p>knyt skon som du brukar.</p><p></p><p>ställ dig upp och böj på knäna (inta en sådan position du har när du står på brädan)</p><p></p><p>då skall dina tår precis ligga mot (kanske lite lite böjda) innerskons främsta del.</p><p></p><p>du skall INTE kunna ställa dig upp och gå omkring med skon utan att du får böjja dina tår.</p><p></p><p>..................</p><p></p><p>detta beror på att skon är NY och hård fortfarande..</p><p></p><p>efter ca: 1-4 timmar i backen den första dagen så kommer din fot att bli varm...då kommer innerskon också att bli varm och mjukna upp och forma sig efter din fot.. tänk också på att dina straps (speciellt den över vristen) drar tillbaks din fot i skon mot hälen.</p><p></p><p>din sko kommer alltså att bli mjukare och ge mer och mer plats åt dina tår..</p><p></p><p>....</p><p></p><p>du bör väl knyta på dig skon hemma och sitta med den på dig i en timma... sen kanske du också kan sätta fast dig på din bräda, i dina bindningar et stund å känna efter..</p><p></p><p></p><p>.........</p><p></p><p></p><p>OM det fortfarande känns litet å trångt... så ere bara att bita i det sura äpplet och byta dojjer..</p><p></p><p>(vilken stl har du ?)</p><p></p><p></p><p>/Kalle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 93284, member: 44213"] när jag köper dojjer eller säljer dojjer (när jag jobbar i sportbutik) så tänker jag alltid på följande. 1. när man tar på sig skon skall manalltid knyta den ordentligt 2. tänk på att skon är NY och därför hård i innerskon och EJ formad efter din fot ännu 3. tänk på hur du står när din fot/sko sitter fast i bindningen ................ knyt skon som du brukar. ställ dig upp och böj på knäna (inta en sådan position du har när du står på brädan) då skall dina tår precis ligga mot (kanske lite lite böjda) innerskons främsta del. du skall INTE kunna ställa dig upp och gå omkring med skon utan att du får böjja dina tår. .................. detta beror på att skon är NY och hård fortfarande.. efter ca: 1-4 timmar i backen den första dagen så kommer din fot att bli varm...då kommer innerskon också att bli varm och mjukna upp och forma sig efter din fot.. tänk också på att dina straps (speciellt den över vristen) drar tillbaks din fot i skon mot hälen. din sko kommer alltså att bli mjukare och ge mer och mer plats åt dina tår.. .... du bör väl knyta på dig skon hemma och sitta med den på dig i en timma... sen kanske du också kan sätta fast dig på din bräda, i dina bindningar et stund å känna efter.. ......... OM det fortfarande känns litet å trångt... så ere bara att bita i det sura äpplet och byta dojjer.. (vilken stl har du ?) /Kalle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard Boots
Tillbaka
Topp