Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
snowboard brädan för liten för min stora fötter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carl_R" data-source="post: 228803" data-attributes="member: 61383"><p>Allvarligt talat, är du det minsta fundersam så kommer det bli ett problem. Då kantar du troligtvis tillräckligt för att fötterna ska ta i.</p><p>Inget utstick alls (noll cm) är det enda vettiga om du vill kunna carva obehindrat i alla situationer. Tänk på att du inte bara böjer brädan så att stålkanten ligger dikt an mot snön oavsett hur mycket du kantar, utan att brädan också ofta sjunker ner i snön ett par cm. (lika djupt som spåret bakom dig).</p><p>Det är jääävligt jobbigt när tårna tar i och du har tappat fästet. Då kan man lika gärna ge upp tills man har nåt annat att åka på. Samma om hälarna går i. Fundera hur långt från snön du har knäna när du svänger. Fundera på om du vill kunna ha raka vrister eller om du vill hänga i bindningarna och småsladda för att du inte kan vinkla kanten mer utan att bootsen bor i snön.</p><p>Jag har 43 i skor och plågar mig i små 42'or och kan knappt ens carva fakie på de flesta brädor för att fötterna hamnar i snön.</p><p>(På alpinbrädorna så har man lite utstick på bakfoten ofta, men då är det ofta nästan 7-10 cm ovanför stålkanten, och inget större problem i bana.)</p><p></p><p>Säger de att brädan är tillräckligt bred så snackar de skit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carl_R, post: 228803, member: 61383"] Allvarligt talat, är du det minsta fundersam så kommer det bli ett problem. Då kantar du troligtvis tillräckligt för att fötterna ska ta i. Inget utstick alls (noll cm) är det enda vettiga om du vill kunna carva obehindrat i alla situationer. Tänk på att du inte bara böjer brädan så att stålkanten ligger dikt an mot snön oavsett hur mycket du kantar, utan att brädan också ofta sjunker ner i snön ett par cm. (lika djupt som spåret bakom dig). Det är jääävligt jobbigt när tårna tar i och du har tappat fästet. Då kan man lika gärna ge upp tills man har nåt annat att åka på. Samma om hälarna går i. Fundera hur långt från snön du har knäna när du svänger. Fundera på om du vill kunna ha raka vrister eller om du vill hänga i bindningarna och småsladda för att du inte kan vinkla kanten mer utan att bootsen bor i snön. Jag har 43 i skor och plågar mig i små 42'or och kan knappt ens carva fakie på de flesta brädor för att fötterna hamnar i snön. (På alpinbrädorna så har man lite utstick på bakfoten ofta, men då är det ofta nästan 7-10 cm ovanför stålkanten, och inget större problem i bana.) Säger de att brädan är tillräckligt bred så snackar de skit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
snowboard brädan för liten för min stora fötter?
Tillbaka
Topp